Les vendes de cotxes a Catalunya mantenen un to alcista el juliol, tot i que les xifres d'aquest mes es comparen amb al juliol de l'any passat, que va tenir dos dies laborables més. Aquest juliol s'han venut 17.907 cotxes, el 2,4% més que l'any passat. En els primers set mesos de l'any, s'han venut 107.405 vehicles més, el 9,4% més. Amb aquestes xifres es registra el millor juliol des de l'inici de la crisi, i per primer cop des del 2008 s'encadenen cinc mesos seguits amb vendes superiors a les 15.000 unitats. Catalunya acumula 35 mesos seguits amb increments interanuals. A l'estat espanyol, les vendes s'han situat en 107.306 cotxes, el 4,3% més i, en l'acumulat de l'any, l'increment és de l'11%.

Amb aquestes dades, les vendes de cotxes a Catalunya registren el millor juliol des de l'inici de la crisi, tant pel que fa al millor mes de juliol amb nombre de matriculacions, com pel fet d'acumular més de cinc mesos seguits amb vendes superiors a les 15.000 unitats mensuals, una cosa que no es veia a la sèrie des del 2008.

Aquest bon comportament al mercat català també es repeteix en el conjunt de l'estat espanyol on es tornen a superar les 100.000 unitats de vendes per cinquè mes consecutiu, cosa que tampoc es veia des de l'inici de la crisi. Les vendes del juliol a l'estat espa-nyol són les millors aquest mes des del 2009, quan es van vendre 108.221 unitats.

En l'acumulat de l'any, les vendes se situen en 730.540 vehicles, amb un increment de l'11% en relació amb el mateix període de l'any passat. En el període interanual, de juliol a juliol, les vendes superen l'1,1 milió d'unitats. La patronal dels fabricants de vehicles, Anfac, valora molt positivament les xifres obtingudes aquest mes de juliol, que s'han produït en un mes que s'ha de comparar amb un juliol de l'any passat que va tenir dos dies laborables menys.

Anfac recorda que els vuit plans PIVE que s'han acumulat han permès enviar al ferroveller o donar de baixa un total d'1,1 milions de vehicles de més de deu anys, cosa que ha rejovenit el parc d'automòbils i l'ha fet més segur i menys contaminant. Tot i això, la patronal segueix advertint que aquest parc d'automòbils segueix sent un dels més vells de la Unió Europea.

Els càlculs de la patronal de l'automòbil asseguren que l'estat ha obtingut uns ingressos fiscals addicionals per la venda d'aquests vehicles de 5.000 milions d'euros, i que l'impacte econòmic en el PIB espanyol ha estat de 10.000 milions d'euros, prop de l'1% del PIB.

Els tres canals de vendes -els particulars, el de les empreses i el de les companyies de lloguer- registren increments en l'acumulat de l'any. Especialment actius han estat els canals d'empreses i el de les empreses de lloguer. El segment de particulars creix el juliol el 5,4% i en els set primers mesos el 8,5%.

El canal empreses augmenta les matriculacions el 3,5% aquest mes i en l'acumulat de l'any el 13,9%, el major creixement acumulat d'aquest canal. Finalment, el segment de les empreses de lloguer tanca el mes amb un increment de les vendes de l'1,2%; i en els set primers mesos de l'any el creixement és del 13,2%.

David Barrientos, director de comunicació d'Anfac, preveu que la segona part de l'any també pugui mantenir aquest bon comportament del primer semestre perquè les perspectives econòmiques "segueixen sent favorables per al consum en els pròxims mesos". Barrientos reconeix, però, que la finalització de l'octau pla PIVE "podria" tenir un impacte negatiu en la tendència de les vendes.