Els responsables del sindicat Unió de Pagesos al Camp de Tarragona i a les Terres de l'Ebre es van reunir dijous amb el subdelegat del govern espanyol en funcions a Tarragona, Emilio Ablanedo, per trobar solucions a la circulació dels tractors per les vies ràpides i els principals eixos viaris del territori. En concret, el sindicat va demanar un permís especial perquè la maquinària pugui circular des de final d'agost i durant el setembre per la T-11, que coincideix amb la collita de l'avellana, i que l'autorització de pas sigui permanent de cara a l'any vinent. A les Terres de l'Ebre, Unió de Pagesos demana poder creuar l'N-340 en alguns punts dels municipis de Camarles i el Perelló on, des de fa uns mesos, una doble línia contínua obliga els vehicles agraris a circular diversos quilòmetres per la via abans d'accedir a les finques. Durant la reunió, que s'ha fet cinc dies després de la tractorada que va col·lapsar les carreteres de Reus, el subdelegat s'ha mostrat predisposat a resoldre la problemàtica. Així, està previst que el sindicat es reuneixi properament amb el cap de Carreteres per abordar la situació.

El sindicat agrari continua endavant amb la campanya "no ens barreu el pas", començada tres anys enrere, i aquest dijous va traslladar les seves demandes al subdelegat del govern espanyol a Tarragona, Emilio Ablanedo. "Tenim carreteres que s'han millorat i són molt més segures, però s'han oblidat que, al seu voltant, hi ha pagesos, finques i camps de conreu. Amb les màquines agrícoles i tractors hi tenim prohibida la circulació, i l'alternativa per arribar a les finques, són 50 minuts o més d'una hora", va exposar el coordinador territorial d'UP al Camp de Tarragona, Jaume Ferrando.

Amb la collita de l'avellana a la vista, el sindicat agrari va demanar al subdelegat que Carreteres els atorgui un permís especial per poder circular amb els tractors i la maquinària per la T-11, atès que l'autovia entre Tarragona i Reus no disposa de vies laterals. Fins ara, segons el sindicat, alguns agricultors optaven per circular-hi igualment, però s'han hagut d'enfrontar a les multes imposades pels Mossos d'Esquadra.

La qüestió s'abordarà d'aquí a un parell o tres setmanes amb el cap de Carreteres a la demarcació, a qui el sindicat demanarà un permís permanent a partir de l'any vinent. "Hem de pensar que aquestes finques no només tenen aquest problema durant la collita, sinó que als conreus s'hi treballa gairebé cada dia durant l'any", va afegir Ferrando. La problemàtica també es pateix a la nova A-27, que tampoc no disposa de vials laterals per a vehicles lents.

El sindicat va recordar també les situacions de risc de la pagesia en altres carreteres, especialment quan han de compartir el trajecte amb vehicles de gran tonatge, ja que aquests eviten passar per les autopistes. És el cas de la N-340 de Vila-seca a Cambrils, així com el de la N-420, de Falset a Móra d'Ebre, en què Unió de Pagesos va considerar que, tot i l'actual remodelació de la via, els vorals no són prou amples ni segurs per als tractors.

A les Terres de l'Ebre, les demandes se centren a l'N-340, que ha estat objecte de diverses actuacions per millorar la seguretat a la via, com ara la supressió de trams d'avançaments i la construcció de rotondes. Als municipis de Camarles i el Perelló no hi ha cap pas perquè els tractors puguin creuar la N-340, com sí que hi són a l'Ampolla, i la doble línia continua provoca que els trajectes per accedir a les finques s'allarguin més a causa del trànsit intens de camions, segons va denunciar el coordinador territorial del sindicat a l'Ebre, Hilari Curto