El fabricant automobilístic alemany Volkswagen (VW) va confirmar ahir que interromprà la producció a sis fàbriques a Alemanya fins al final d'aquest mes d'agost per problemes amb alguns subministradors externs de components, el que afectarà gairebé 28.000 treballadors i els models Golf i Passat.

El gegant automobilístic va informar ahir que les fàbriques afectades són Emden, Wolsburg, Zwickau, Kassel, Salzgitter i Braunschweig.

Els subministradors no han lliurat els components malgrat que hi estan obligats segons una resolució provisional de l'Audiència Provincial de Braunschweig, va afegir la companyia alemanya en un comunicat.

El consorci automobilístic remarca que intenta arribar a un acord amb els productors de components però com que no sap què passarà, s'ha preparat per aplicar treball a jornada reduïda i altres mesures de flexibilitat.

La interrupció de la producció a Emden (nord-oest d'Alemanya), fàbrica que produeix el Passat, es duu a terme entre el 18 i el 24 d'agost i afecta 7.500 treballadors.

A Wolfsburg, on hi ha la seu central del grup Volkswagen i es produeix el Golf, es va aturar la producció ahir i no estarà operativa fins al proper 27 d'agost, fet que afectarà 10.000 treballadors.

La interrupció de la producció a Wolfsburg durant una setmana reduirà els ingressos de VW uns 100 milions d'euros bruts, segons càlculs d'analistes del banc suís UBS.

A Zwickau (est d'Alemanya), on es produeix el Golf i el Passat i es veuran afectats 6.000 empleats, Volkswagen va quedar aturada ahir i no reprendrà la producció fins al 26 d'agost.

Kassel (centre d'Alemanya), que produeix caixes de canvis i instal·lacions de tubs d'escapament, pararà des del 25 fins al 29 d'agost, i afectarà uns 1.400 empleats.

Finalment, a Braunschweig (nord d'Alemanya), la producció de xassís i de peces de plàstic es pararà entre el 22 i el 29 d'agost i afectarà 1.300 empleats.

Per la seva banda, el govern alemany es va mostrar a favor que el grup automobilístic Volkswagen i els dos subministradors de components arribin a una solució ràpida en la seva disputa. "Suposem i esperem que les empreses implicades puguin solucionar el més aviat possible les qüestions no aclarides", va dir a Berlín un portaveu del ministeri d'Economia. La mateixa font va afegir que "hi ha una gran responsabilitat per escometre el problema de la forma més constructiva possible i també de solucionar-lo de la forma més constructiva possible".

Volkswagen, igual que altres fabricants com Daimler, té problemes d'escassetat de components perquè diversos subministradors no volen proveir les peces i acusen VW d'abús de poder en el mercat en haver rescindit contractes sense motiu i sense preavís com a conseqüència de la crisi que ha generat la manipulació de les emissions de gasos contaminants.

Dues de les subministradores del grup Prevent, com Car Trim i Es Automobil Guss, que proveeixen fundes per als seients i components per a motors, exigeixen a VW una indemnització de 58 milions d'euros per la rescissió dels contractes.