El fabricant automobilístic alemany Volkswagen (VW) va informar ahir que ha arribat a un acord amb els dos proveïdors de components del grup Prevent per reprendre els seus subministraments, en un pacte que posa fi a un conflicte sense precedents en la cadena de proveïment de la indústria del motor a Alemanya.

VW va informar ahir que les fàbriques afectades reprendran la producció, però no va dir exactament quan. "Les fàbriques afectades reiniciaran de mica en mica la producció", va dir un portaveu de Volkswagen.

No obstant això, les dues parts han acordat guardar silenci sobre els detalls de l'acord a què han arribat després de vint hores de negociació. Volkswagen, que té més de 600.000 treballadors a tot el món, va començar la setmana passada a interrompre la producció d'alguns dels seus models en algunes fàbriques d'Alemanya.

La companyia alemanya va informar dilluns que aturaria la fabricació del Golf i del Passat a sis fàbriques d'Alemanya fins a final d'agost per problemes amb subministradors externs de components, mesura que afectava gairebé 28.000 treballadors.

El govern alemany va pressionar i dilluns va exigir a Volkswagen i als dos subministradors de components que arribessin a una solució ràpida en la seva disputa, que també afectava altres companyies. La producció s'anava a parar a les fàbriques de Volkswagen a Emden, Wolsburg, Zwickau, Kassel, Salzgitter i Braunschweig.

Els subministradors no volien proveir les peces i acusaven VW d'abús de poder en el mercat en haver rescindit contractes sense motiu i sense avís previ com a conseqüència de la crisi que ha generat la manipulació de les emissions de gasos contaminants.

Les dues empreses subministradores del grup Prevent són Car Trim i Es Automobil Guss, que són relativament petites i proveeixen Volkswagen de fundes per als seients i components per a motors, per exemple. Però han demostrat que poden mantenir un pols al major fabricant automobilístic d'Europa, que en alguns components depèn completament d'un proveïdor, una estratègia comercial anomenada single sourcing de la qual és responsable el director de Compres, Javier García Sanz.

El cas servirà de precedent per a altres subministradors de components del sector automobilístic, on es produeix una concentració i cada vegada tenen més poder, encara que són els productors els que dicten els preus.