El segell de consum local Terra de Profit es dóna a conèixer amb diverses accions

Dissabte es farà una visita al projecte Torna Terra, impulsat per Arnau Vilaseca

06.09.2016 | 20:39
El segell de consum local Terra de Profit es dóna a conèixer amb diverses accions

MengemBages, el Celler Cooperatiu d´Artés, la granja ecològica Ecopallareta de Manresa i el projecte Torna Terra han iniciat un treball conjunt, en forma de partenariat, per potenciar la venda de productes alimentaris des del circuit curt, per la confiança que això genera. Aquest treball es presenta sota el segell Terra de Profit, que inicia dissabte un seguit d'accions per donar a conèixer les seves explotacions. Així, es faran visites als productors del segell.

La primera de les visites serà aquest dissabte 10 de setembre a les 11 del matí a Torna Terra, a Prades de la Molsosa, que inclourà un tast de productes. Torna Terra és un projecte de recuperació d´horta, paisatge, territori i llavors impulsat pel pagès Arnau Vilaseca i les cooperatives l´Arada i mengemBages i amb la col·laboració de l´Era.

Una altra de les visites serà el dia 1 d'octubre es farà una visita a la granja ecològica Ecopallareta, al barri del Poal de Manresa i gestionada pel jove ramader Gerard Font, que farà personalment la visita a les 11 del matí.

D'altra banda, el millor cuiner català del 2015, Diego Alias, de Sant Joan i que actualment està regint el restaurant Ca l´Amador, de Josa del Cadí, també ha volgut aportar el seu gra de sorra al projecte i ha realitzat cinc receptes que s´editaran durant el mes de setembre. La presentació d´aquesta carta de maridatge es farà el proper dijous 22 de setembre a l´espai We Love Cooking del carrer del Bruc. Durant la presentació Diego Alías farà una demostració de les receptes que ha elaborat i que mariden aliments dels productors que participen del segell Terra de Profit.

Els promotors de Terra de Profit recorden que la venda de circuit curt promou «una alimentació responsable, ecològica, saludable i que a la vegada neixi, creixi i torni al territori». «És una tendència que cada cop més es detecta entre els consumidors», asseguren. Per tal que aquesta activitat tingui sortida comercial, afegeixen, «és imprescindible generar espais de venda que permetin una comercialització eficaç als productors i garanties de coneixement i traçabilitat del producte de cara als consumidors».

Terra de Profit pretén promocionar el consum local, de la venda de proximitat i de circuit curt de productes de l´horta, ramaderia, vi i cava de la comarca del Bages i comarques perifèriques. El seu objectiu, afirmen els seus promotors és «aproximar als productors i als consumidors tot potenciant canals de comercialització que facilitin aquesta aproximació i fer-ho des d´una perspectiva agroecològica emmarcada en el marc conceptual de l´economica social i solidària», a més de «potenciar el teixit productiu i econòmic territorial i incidir en un paisatge que és propi d´aquest territori».

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Economia

La seu del Banc de Sabadell.
LA XIFRA | Quants diners han retirat els clients del banc?

LA XIFRA | Quants diners han retirat els clients del banc?

Els grans bancs catalans van veure com els dies posteriors al referèndum hi havia una massiva...

El Santander impulsa una plataforma per a l'emprenedoria universitària

Banco Santander ha anunciat el llançament de Santander X, una xarxa de...

Inscripcions obertes a la Jornada de Coaching de la Catalunya Central

Aquesta setmana s'han obert les inscripcions per participar a la 3a Jornada de Coaching i...

Sant Fruitós és el segon municipi de tot l'Estat amb més renda per declarant

El municipi bagenc escala 110 posicions i més que dobla l'estadística en un any, segons l'Agència...

L'últim El més llegit
Enllaços recomanats: Premis cinema