MengemBages, el Celler Cooperatiu d'Artés, la granja ecològica Ecopallareta de Manresa i el projecte Torna Terra han iniciat un treball conjunt, en forma de partenariat, per potenciar la venda de productes alimentaris des del circuit curt, per la confiança que això genera. Aquest treball es presenta sota el segell Terra de Profit, que inicia dissabte un seguit d'accions per donar a conèixer les seves explotacions. Així, es faran visites als productors del segell.

La primera visita serà aquest dissabte 10 de setembre a les 11 del matí a Torna Terra, a Prades de la Molsosa, que inclourà un tast de productes. Torna Terra és un projecte de recuperació d'horta, paisatge, territori i llavors impulsat pel pagès Arnau Vilaseca i les cooperatives l'Arada i mengemBages i amb la col·laboració de l'Era.

Una altra de les visites serà el dia 1 d'octubre i es farà una visita a la granja ecològica Ecopallareta, al barri del Poal de Manresa, gestionada pel jove ramader Gerard Font, que farà personalment la visita a les 11 del matí.

D'altra banda, el millor cuiner català del 2015, Diego Alias, de Sant Joan i que actualment està regint el restaurant Ca l'Amador, de Josa del Cadí, també ha volgut aportar el seu gra de sorra al projecte i ha realitzat cinc receptes que s'editaran durant el mes de setembre. La presentació d'aquesta carta de maridatge es farà el proper dijous 22 de setembre a l'espai We Love Cooking del carrer del Bruc. Durant la presentació, Diego Alías farà una demostració de les receptes que ha elaborat i que mariden aliments dels productors que participen en el segell Terra de Profit.

Els promotors de Terra de Profit recorden que la venda de circuit curt promou "una alimentació responsable, ecològica, saludable i que a la vegada neix, creix i torna al territori". "És una tendència que cada cop més es detecta entre els consumidors", asseguren. Per tal que aquesta activitat tingui sortida comercial, afegeixen, "és imprescindible generar espais de venda que permetin una comercialització eficaç als productors i garanties de coneixement i traçabilitat del producte de cara als consumidors".