El grup cerveser Mahou San Miguel vol passar de l'actual 15% de les vendes a l'estranger al 20% l'any 2018 i ''l'única manera'' de complir amb aquest objectiu ha de ser per la via d'adquirir una companyia cervesera a l'estranger, segons ha manifestat Alberto Rodríguez, director general Mahou San Miguel, companyia líder en el mercat de la cervesa a l'estat espanyol. Rodríguez ha reconegut que la companyia observa ''totes les oportunitats'' d'arreu del món però que en aquests moments, després de la bona experiència de la compra el 2014 del 30% de la cervesa artesana Founders als Estats Units, la mirada està posada en el mercat de cervesa artesanal nord-americà, tot i que s'estudiaran totes les oportunitats.

Alberto Rodríguez ha fet aquestes declaracions després de pronunciar la conferència 'Mahou San Miguel, més de 125 anys construint futur' en la primera sessió dels 'Matins Esade' d'aquest curs 2017-2018. En la relació amb internacionalització, Rodríguez ha subratllat que per créixer cal que la companyia consolidi l'expansió internacional perquè en un mercat tan madur com l'estat espanyol no es poden esperar grans creixements de consum. No obstant la limitació de creixement del mercat espanyol, el director general del grup cerveser ha destacat que aquest estiu ha ''estat molt bo'' amb creixements de vendes tant en el sector de l'hoteleria com en l'alimentació. En relació amb com es podria tancar l'exercici d'aquest any, Rodríguez ha assegurat que l'exercici es tancarà amb creixements en tots els segments de mercat on està present el grup cerveser. El bon comportament del consum de cervesa aquest estiu s'ha registrat per la ''suma de diferents factors que han ajudat'' a l'increment de les vendes. Entre aquests factors Rodríguez ha destacat les altes temperatures, el 'boom' turístic', la millora ''lleu'' del mercat de treball, la reforma fiscal de l'any passat que ha deixat més recursos als ciutadans i finalment el repunt del consum. Rodríguez no ha concretat en xifres l'increment de vendes d'aquest estiu ni la previsió de tancament d'aquest exercici del 2016. Interès pel mercat dels Estats UnitsEl directiu ha insistit especialment en la necessitat d'augmentar la presència internacional de la companyia i tot i que estudia totes les oportunitats que presenta el mercat , l'interès actual està en el mercat del sector 'kraft' o el mercat de les cerveses artesanals dels Estats Units i especialment després de la bona marxa de l'experiència que ha suposat l'adquisició del 30% del capital de la marca artesanal nord-americana Founders durant l'exercici del 2014. En l'actualitat, el grup cerveser Mahou San Miguel comercialitza els seus productes (Mahou, San Miguel, Alhambra i Solan de Cabras) a 70 països d'arreu del món. El primer mercat exportador de la companyia és el Regne Unit.

Rodríguez també s'ha referit al nou pla estratègic que ha de cobrir l'actuació de la companyia a partir del 2018. En aquest sentit, el director general ha reconegut que en aquests moments aquest pla estratègic s'està elaborant i que la previsió és presentar-lo abans de l'estiu de l'any vinent. Aquest pla ha der servir que consolidar la línia de ''transformació i creixement'' que la companyia ha desplegat aquests últims anys. L'empresa 100% familiar Mahou San Miguel va tancar l'exercici del 2015 amb una facturació de 1.177 milions d'euros, amb un creixement del 2,1% en relació amb el 2014. El benefici net del grup es va situar en 187 milions, amb un increment de l'11,5% i el volum d'inversions va sumar 77 milions, el 18% més que el 2014.