El portal manresà de material esportiu Deporvillage prepara l'obertura del seu primer establiment físic, i serà a Manresa. La intenció, diu el CEO de l'empresa, Xavier Pladellorens, és inaugurar un "petit local, cèntric", i fer-ho "en els propers mesos". L'objectiu és fer el salt d'Internet al carrer a Manresa com a "prova" d'un pla per inaugurar, en el futur, establiments a Barcelona, Madrid i Milà, principals mercats de Deporvillage.

Pladellorens explica que l'empresa ja està sondejant el mercat per trobar l'espai idoni i la persona que seria la responsable de la botiga física. "Encara hem de firmar el local i condicionar-lo, però volem que sigui un espai que no requereixi gaire reforma", diu Pladellorens.

A la botiga, s'hi podran trobar referències de les especialitats esportives del catàleg de Deporvillage: ciclisme, running i outdoor. L'establiment ha tenir diverses funcions, per a Deporvillage: "provar una operativa diferent, posicionar-nos més a la nostra ciutat, on la nostra quota de mercat està a l'entorn de l'1%, conèixer millor els clients i acostar-nos a la realitat", apunta Pladellorens, que insisteix que aquest projecte no serà sinó "complementari" a l'activitat principal online de Deporvillage. Un dels serveis que oferirà la botiga Deporvillage serà poder recollir comandes fetes per Internet, i també esdevenir un centre de devolucions. Un cop experimentat el salt d'allò virtual a Manresa, l'empresa compta poder obrir una botiga a Barcelona abans del proper estiu. "No serà cap megastore", avisa Pladellorens, conscient que "el nostre negoci principal és a Internet".

Doblar el creixement

Deporvillage preveu tancar el 2016 amb una facturació superior als 20 milions d'euros, que era el pla amb què l'empresa va començar l'any. Es tracta d'un creixement del 100% respecte del 2015. "Era molt ambiciós, però ho haurem complert", diu Pladellorens.

L'empresa preveu els propers mesos consolidar la seva presència als mercats principals: Espanya, França, Itàlia i Portugal. Descarta, de moment, obrir-se a nous països, i també fer-ho a altres especialitats esportives. Sí que preveu llançar la seva pròpia aplicació mòbil, "una plataforma més de venda, igual que la versió desktop de la web o la versió mòbil", diu Pladellorens. Deporvillage ofereix actualment un catàleg amb productes de més de 500 marques.

L'e-commerce manresà, que té més de 300.000 clients repartits en quatre països, té una cinquantena d'empleats en plantilla i una quarantena més de subcontractats al magatzem d'Esbo Logístics al polígon Plans de la Sala de Sallent. I ara considera, diu Pladellorens, que l'espai de la seva seu central a l'edifici Impuls de Manresa li queda petit.