ICL ha iniciat les obres de la seva nova terminal portuària al Moll Álvarez de la Campa, al port de Barcelona, un desenvolupament que forma part de l’anomenat Pla Phoenix, un projecte industrial per al desenvolupament de tota la conca minera del Bages.

La nova terminal de càrrega d’ICL, que substituirà l’actual situada al Moll del Contradic, tindrà capacitat per a 4 milions de tones de producte, ocuparà una superfície de 7 hectàrees i disposarà de 14 metres de calat, que permetran la càrrega de vaixells de fins a 60.000 tones.

D’aquesta manera, es podran concentrar totes les operacions portuàries d’ICL en aquesta nova terminal i es podrà situar la sal i la potassa als principals mercats internacionals amb uns costos logístics molt competitius.

La nova instal·lació mantindrà l’accés ferroviari des de les plantes de producció del Bages tal i com ja ve succeint des de 1925.

Les obres avancen segons els terminis previstos i serà al 2018 quan la nova terminal estarà ja totalment operativa. Actualment s’estan duent a terme els treballs d’anivellació i cimentació de l’espai i a principis de 2017 s’iniciarà l’obra civil d’edificació.