Els persistents i perillosos casos de combustió del telèfon Galaxy Note 7 de Samsung Electronics van obligar ahir la companyia a demanar, per seguretat, que no siguin engegats i a anunciar que deixarà de fabricar-lo, amb la qual cosa les pèrdues en vendes podrien arribar als 15.300 milions de euros.

"Samsung ha finalitzat la seva producció del Galaxy Note 7. S'entén que de manera definitiva", va explicar un portaveu del productor mundial més gran de smartphones. La decisió va arribar hores després que anunciés que congelava les vendes d'aquests telèfons i de demanar no usar-los arran de conèixer-se en l'última setmana diversos casos en què els terminals que l'empresa havia lliurat com a reemplaçament dels primers aparells defectuosos també s'havien incendiat. L'anunci ja va causar que l'empresa s'enfonsés ahir a la Borsa de Seül, on les seves accions van caure el 8,04% -la seva caiguda més important en vuit anys- davant els temors que aquest episodi perjudiqui greument la seva salut financera. La gravetat del cas fa complicat calcular el veritable abast del problema per a la imatge de marca i en els balanços de l'empresa.

Per aquesta cancel·lació definitiva de la producció del Galaxy Note 7 es calcula que Samsung podria deixar de vendre al voltant d'uns 20 milions de telèfons previstos inicialment, el que li suposaria deixar d'ingressar fins a 15.300 milions d'euros (17.000 milions de dòlars). Cal veure, a més, com afectarà la resta dels seus productes la mala fama que ja està indissolublement lligada al model Galaxy Note 7. La crisi va començar tot just uns dies després que Samsung comencés a vendre el 19 d'agost aquest phablet cridat a ser un dels seus nous productes de bandera i a fer front al nou iPhone.

El grup tecnològic oferirà als clients que han comprat el Galaxy Note 7 la possibilitat de recuperar els diners o bé de canviar l'aparell per un altre model amb una compensació si és més barat, van explicar a Efe fonts de la companyia a Espanya. Samsung prepara un procediment, que estarà enllestit en qüestió de dies, perquè els clients coneguin els tràmits que cal seguir.