Tecnical i SMC apropen a Manresa la nova indústria 4.0

Un centenar de persones d´una cinquantena d´empreses de la Catalunya central assisteixen a una jornada organitzada al Kursaal

19.10.2016 | 14:52
Tecnical i SMC apropen a Manresa la nova indústria 4.0

Què és la indústria 4.0? s'ha preguntat la jornada organitzada aquest matí per la multinacional japonesa SMC i coordinada per l´empresa bagenca Tecnical. L´objectiu era aclarir aques nuvolós concepte a un centenar d´assistents, represnetants d´una cinquantena d´empreses del territori, la majoria clients del distribuïdor i asessor en matèria de mecanitzacions Tecnical.

Si algú hi esperava una conferència tediosa i tècnica sobre noves tecnologies ha quedat decebut. A fi de bé. El ponent, Alberto Moral, responsable d´indústria 4.0 de la delegació espanyola de la multinacional japonesa (amb seu a Vitòria), ha convertit la matinal en una divertida, en moments irreverent, però il·lustrativa jornada sobre quin és el futur immediat que espera a la indústria local.

Moral ha explicat «Com aplicar els conceptes de la fàbrica intel·ligent», a partir de la definició dels conceptes que s´atribueixen fàcilment a la nova indústria 4.0, com són el big data, la robòtica col·laborativa, la fabricació aditiva, el cloud computing, la realitat augmentada, l´internet de les coses, la visió artificial i la ciberseguretat. El ponent, però, ha recordat que tots aquests aspectes no són si no evolucions tecnològiques d´elements que la indústria ja fa anys (o dècades) que utilitza.

El concepte indústria 4.0 no té a veure, doncs, amb (r)evolucions tecnològiques, sinó amb l´estratègia perquè la indústria catalana, espanyola o europea recuperi la seva preponderància en el PIB d´unes regions cada vegada més abocades al sector serveis en detriment de les grans regions asiàtiques en expansió. Segons Moral, el que cal és entendre la nova forma dels consums industrials i comercials i adaptar els processos productius tradicionals o ja tecnificats a les noves formes de consumir. «Ens hem d´adaptar al consum, no a la tecnologia», ha dit el ponent, que ha insistit que «calen màquines noves per a clients diferents».

Avui la tendència ja és a la producció a demanda, en què la producció s´apropa al client: és a mida, personalitzada i amb l´objectiu de la reducció de costos. El client, ha dit Moral, busca avui diferenciació, adaptació, efici`ncia, imatge de marca i reducció de l´impacte mediambiental. I la indústria ha de satisfer aquetes noves necessitats amb un canvi de paradigma productiu.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Economia

Seat tanca a Turquia la venda més important al canal de flotes

Seat ha signat l'operació de venda més important en el canal de flotes de la seva...

BBVA guanya 1.200 milions el primer trimestre, el 70% més

El BBVA va obtenir un benefici net atribuït de 1.199 milions d'euros el primer trimestre del...

L'atur augmenta en 18.200 persones a Catalunya i deixa la taxa al 15,3%

L'atur augmenta en 18.200 persones a Catalunya i deixa la taxa al 15,3%

Segons l'EPA, la xifra de desocupats s'eleva fins a les 576.000 persones, en el primer trimestre

Els vins d'Abadal reben tres medalles d'oral concurs Gilbert&Gaillard

El Celler Abadal ha obtingut tres medalles d'Or al Concurs Internacional de Vins Gilbert &...

Enllaços recomanats: Premis cinema