El petit comerç de Manresa s'afegeix a les ofertes globals del Black Friday

La tradició anglosaxona de descomptes la vigília de la campanya nadalenca arrela a casa nostra

25.11.2016 | 04:45
Compradors davant un cartell de descomptes pel Black Friday.

El comerç local de Manresa se suma també avui a les ofertes comercials del Black Friday. Encara que des de la UBIC-Manresa+Comerç no han preparat cap acció especial, diferents establiments de la ciutat consultats per aquest diari asseguren que durant el dia d´avui faran descomptes que en alguns casos arribaran fins al 50%. Grans cadenes amb presència a la capital del Bages com Zara o Car-refour també se sumen als descomptes.

Un dels sectors en els quals el Divendres Negre té més ressò és el dels electrodomèstics i l´electrònica. El responsable de Lowing de Manresa, Jordi Martínez, explica que, en el seu cas, la campanya ja es va iniciar dilluns i s´allargarà fins demà, amb descomptes en productes seleccionats d´entre el 10 i el 50%. Martínez explica que «per a nosaltres és una prèvia de la campanya de Nadal i Reis, que és el moment més fort de l´any». Tot i això, reconeix que aquesta jornada de descomptes importada del món anglosaxó «és una prèvia en la qual el comprador ja pot aprofitar l´ocasió per fer algunes compres».

En el mateix sentit, Valentí Cardona, d´Iglesias Moda, defineix la jornada d´avui com «el bombonet de Nadal», que en el seu establiment es traduirà en descomptes del 20% a nivell general, encara que en algunes peces els descomptes arribaran fins al 30%. Tot i això, alerta del risc de promocions com aquesta que és «molt salvatge» i alerta que «no només s´ha de sacrificar marge. Fem promocions tot l´any, però hem de ser creatius» per «donar valor afegit al client, que només amb descomptes no s´emociona».

De fet, també mostra un punt crític el responsable de La Creadora, David Augé: «trobo malement que sigui just en l´inici de la campanya de Nadal». Tot i això, celebra que la iniciativa tingui «molta força publicitària i s´ha d´aprofitar», de manera que als seus establiments avui i demà farà descomptes del 10% a nivell general i alguns que poden arribar al 20%.

També del sector dels electrodomèstics, el responsable d´Expert Juanola, Llorenç Juanola, explica que, «com a cadena Expert, l´any passat ja ens vam apuntar al Black Friday» i enguany assegura que ja n´estan fent més promoció. El fet que les grans superfícies facin una gran difusió d´aquesta jornada, diu Juanola, «ens repercuteix positivament i busquem que la nostra clientela també se´n pugui beneficiar».

Jaume Pont, president de la UBIC-Manresa+Comerç, explica que, des de l´entitat, aquest any no s´han plantejat fer cap acció concreta amb motiu del Black Friday. «A títol particular, cada botiga pot fer alguna cosa i seguir el corrent, sobretot quan les grans cadenes sí que ho fan», diu Pont. En tot cas, sí que remarca que l´entitat aposta per la celebració de la Fira de Sant Andreu que a Manresa se celebrarà el primer cap de setmana de desembre i que tradicionalment ha suposat el tret de sortida de les compres de Nadal.

D´altra banda, a Catalunya, el president de Pimec Comerç, Àlex Goñi, va explicar a Efe que més del 50% del comerç català se suma a aquesta iniciativa, i aquest any, a més, esperen un augment de les vendes perquè, en general, preveuen una bona campanya de Nadal, comparada amb els últims anys.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Economia

L´atur augmenta al novembre de 4.573 persones

En termes anuals, el nombre de desocupats acumula 41 mesos seguits de caigudes, des del juliol del...

Texpol llança una línia de productes per al tractament de la diabetis

L'empresa manresana és una de les firmes líder en el sector de productes sanitaris d'un sol ús

VÍDEO: El ´timelapse´ de la construcció de la planta de sal d´ICL a Súria en dos minuts

VÍDEO: El ´timelapse´ de la construcció de la planta de sal d´ICL a Súria en dos minuts

Un vídeo recull en pocs segons el procés d'edificació de les instal·lacions, inciades l'any 2014

Enllaços recomanats: Premis cinema