El comerç local de Manresa se suma també avui a les ofertes comercials del Black Friday. Encara que des de la UBIC-Manresa+Comerç no han preparat cap acció especial, diferents establiments de la ciutat consultats per aquest diari asseguren que durant el dia d´avui faran descomptes que en alguns casos arribaran fins al 50%. Grans cadenes amb presència a la capital del Bages com Zara o Car-refour també se sumen als descomptes.

Un dels sectors en els quals el Divendres Negre té més ressò és el dels electrodomèstics i l´electrònica. El responsable de Lowing de Manresa, Jordi Martínez, explica que, en el seu cas, la campanya ja es va iniciar dilluns i s´allargarà fins demà, amb descomptes en productes seleccionats d´entre el 10 i el 50%. Martínez explica que «per a nosaltres és una prèvia de la campanya de Nadal i Reis, que és el moment més fort de l´any». Tot i això, reconeix que aquesta jornada de descomptes importada del món anglosaxó «és una prèvia en la qual el comprador ja pot aprofitar l´ocasió per fer algunes compres».

En el mateix sentit, Valentí Cardona, d´Iglesias Moda, defineix la jornada d´avui com «el bombonet de Nadal», que en el seu establiment es traduirà en descomptes del 20% a nivell general, encara que en algunes peces els descomptes arribaran fins al 30%. Tot i això, alerta del risc de promocions com aquesta que és «molt salvatge» i alerta que «no només s´ha de sacrificar marge. Fem promocions tot l´any, però hem de ser creatius» per «donar valor afegit al client, que només amb descomptes no s´emociona».

De fet, també mostra un punt crític el responsable de La Creadora, David Augé: «trobo malement que sigui just en l´inici de la campanya de Nadal». Tot i això, celebra que la iniciativa tingui «molta força publicitària i s´ha d´aprofitar», de manera que als seus establiments avui i demà farà descomptes del 10% a nivell general i alguns que poden arribar al 20%.

També del sector dels electrodomèstics, el responsable d´Expert Juanola, Llorenç Juanola, explica que, «com a cadena Expert, l´any passat ja ens vam apuntar al Black Friday» i enguany assegura que ja n´estan fent més promoció. El fet que les grans superfícies facin una gran difusió d´aquesta jornada, diu Juanola, «ens repercuteix positivament i busquem que la nostra clientela també se´n pugui beneficiar».

Jaume Pont, president de la UBIC-Manresa+Comerç, explica que, des de l´entitat, aquest any no s´han plantejat fer cap acció concreta amb motiu del Black Friday. «A títol particular, cada botiga pot fer alguna cosa i seguir el corrent, sobretot quan les grans cadenes sí que ho fan», diu Pont. En tot cas, sí que remarca que l´entitat aposta per la celebració de la Fira de Sant Andreu que a Manresa se celebrarà el primer cap de setmana de desembre i que tradicionalment ha suposat el tret de sortida de les compres de Nadal.

D´altra banda, a Catalunya, el president de Pimec Comerç, Àlex Goñi, va explicar a Efe que més del 50% del comerç català se suma a aquesta iniciativa, i aquest any, a més, esperen un augment de les vendes perquè, en general, preveuen una bona campanya de Nadal, comparada amb els últims anys.