n Talgo ha guanyat la macrocomanda de Renfe de fins a 30 trens d'alta velocitat i el seu manteniment, amb una rebaixa del 43,4%, que suposa un estalvi de 1.146 milions d'euros sobre el preu màxim de licitació de 2.642.000 si l'operadora ferroviària executa tot el contracte.

El contracte preveu una comanda en ferm de quinze trens, amb opció a quinze unitats més, que l'operadora encarregarà per lots de cinc en funció de les seves necessitats, i el manteniment integral durant 30 anys, prorrogables a 10 més.

Talgo ha aconseguit la part bàsica dels 15 primers trens i el seu manteniment durant 30 anys, després d'oferir una rebaixa del 28,3% (310 milions d'euros) sobre el preu de la licitació de 1.096 milions, mentre que si Renfe decideix ampliar la seva comanda i la durada del manteniment, el cost total serà de 1.495,4 milions d'euros.

L'oferta de Talgo ha superat, amb un cost de 786 milions d'euros entre fabricació i distribució, les de CAF (870 milions), Siemens (1.071 milions) i Alstom (1.095,84 milions). Talgo ha presentat «la millor oferta des del punt de vista tècnic i econòmic», va destacar el ministre de Foment, Íñigo de la Serna, en presentar el guanyador del concurs.

Segons el ministre, amb la plataforma Avril de Talgo, Espanya tindrà la flota de trens AVE més moderna d'Europa, amb la més alta tecnologia de senyalització i seguretat, una velocitat de fins a 330 quilòmetres per hora i una gran capacitat, amb 521 seients distribuïts en 5 files en classe turista i 4 en preferent, orientables en sentit de la marxa. El president de Talgo, Carlos Palacio Oriol, va subratllar que, amb l'elecció de l'Avril, Espanya i Talgo «reforcen el seu posicionament a tot el món com a referent de qualitat en el mercat d'alta velocitat».

Els licitadors tenen a partir d'ara 15 dies per presentar al·legacions, en el que ja s'ha avançat Alstom a demanar a Renfe més informació sobre aspectes de l'oferta de Talgo que susciten dubtes en el fabricant gal.