Texpol, empresa manresana líder de mercat en la fabricació de productes sanitaris d'un sol ús per l'àmbit sanitari, ha incorporat al seu catàleg una nova línea de productes per al tractament de la diabetis. Es tracta d'agulles per a plumes d'insulina i lancetes per al control de la glucèmia, així com agulles i lancetes amb dispositius de seguretat incorporats, especials pels professionals dels centres sanitaris, segons que ha avançat l'empresa.

Les agulles per plumes d'insulina i les lancetes pel control de la glucèmia són productes utilitzats amb una elevada freqüència i a diari per la comunitat de persones que pateixen diabetes. Per això, diuen fonts de l'empresa, Texpol ha volgut fer coincidir el llançament d'aquesta nova línia de productes amb la celebració, avui, d'una jornada de treball sobre la diabetis, a les instal-lacions de la Fundació Universitaria del Bages.

La jornada constarà de dos blocs. En el primer, que tindrà lloc durant el matí, tindrà lloc les conferèencies «Educació terapèutica en Diabetis», Diagnòstic i tractament de la Diabetis» i «Aspectes psicològics de la Diabetis. Punt de vista del pacient», a càrrec de Josep Maria Adell (diabètic i educador en diabetis) i Teresa Pons (educadora endocrina i infermera d'Althaia). L'acte comptarà amb la presència de la directora de la Clinica Universitària de la FUB, Teresa Solè, i el president de l'Associació de Diabètics de la Catalunya Central, Joan Rexach, a més de les regidores de l'Ajuntament de Manresa, Àuria Caus i Mercè Rosich. El segon bloc, que se celebrarà a la tarda, consistirà en una sessió de treball interna de l'equip comercial i tècnic de Texpol per enfocar l'objectiu a assolir amb aquesta nova línia de producte.

Fonts de l'empresa expliquen que, tot just iniciat el llançament de la nova línia de productes, Texpol ha aconseguit ser un dels adjudicataris d'un concurs públic de la Comunitat de Madrid.

Texpol, que té 115 treballadors en plantilla, espera tancar aquest 2016 amb una facturació de 18 milions d'euros, el 15% més que l'any passat. La nova línia de producte, que s'adreça principalment al mercat estatal, no suposa cap inversió en maquinària ni tampoc la incorporació de més personal. L'empresa no té avaluat encara l'impacte que pot suposar el nou producte en la seva facturació..