L'Agència Catalana de Consum investiga l'empresa iDental, una cadena de clíniques dentals amb implantació a diferents punts de tot l'estat, per una possible estafa després de rebre durant l'any 2016 fins a un total de 17 reclamacions de pacients tant per presumptes negligències mèdiques com també per diferents irregularitats contractuals o de finançament, segons va avançar ahir TV3. La cadena de centres dentals disposa d'un total de 26 clíniques a l'Estat, tres de les quals a Catalunya (a Barcelona, a Girona i a Tarragona).

L'empresa de clíniques dentals es publicita oferint grans preus subvencionats i amb el gran reclam d'ajudes que poden arribar a cobrir fins al 100% del tractament dental que se solicita per part dels pacients. Amb tot, segons explicava el portaveu de l'orgnització de consumidors Facua a Catalunya, Gerard Hernández, en declaracions a la televisió pública catalana, «l'empresa publicita subvencions que no són tals, que són ajudes privades que no sabem d'on surten ni amb quin criteri s'atorguen i que el que fan és inflar pressupostos» per oferir als clients «les suposades subvencions per realment cobrar-te el preu de mercat amb el reclam de subvenció».

Els usuaris afectats dels centres dentals s'han organitzat a través d'un grup de la xarxa social Facebook i també amb campanyes a Change.org i, entre altres, on detallen tractaments inacabats per part de l'empresa de clíniques dentals.

D'altres usuaris consultats per TV3 reconeixien que estan contents amb els seus tractaments a la clínica dental mentre que, per la seva part, iDental reconeixia que entre els milers d'usuaris que tenen als seus centres «sempre hi ha qui reclama» i que donen respost a tothom.