Mercadona renunciarà al 66 % del benefici per invertir 1.200 milions

La cadena va aconseguir unes vendes històriques de 21.623 milions d'euros (+3,9 %), va guanyar 636 milions i va crear 4.000 llocs de treball el 2016

02.03.2017 | 21:50
Mercadona renunciarà al 66 % del benefici per invertir 1.200 milions

Mercadona ha aconseguit una facturació rècord durant el 2016 en aconseguir els 21.623 milions d´euros, un 3,9 % més que l´any anterior, amb un benefici net de 636 milions (+4%) i ha creat 4.000 noves ocupacions en la companyia. El president de la cadena valenciana de supermercats, Juan Roig, ha avançat avui que la companyia capdavantera de la distribució comercial a Espanya mantindrà durant aquest any la seva expansió amb l'obertura de trenta noves tendes i prepara les obres per desembarcar a Portugal.

Amb tot, el seu principal «compromís» per 2017 serà escometre una «inversió històrica» d´entre 1.000 i 1.200 milions d´euros per a transformació de les botigues de la seva xarxa comercial, el que comportarà sacrificar els seus beneficis en reduir-los en dos terços (és a dir, a 200 milions) respecte els actuals. Segons Roig, els accionistes de la mercantil i el seu comitè de direcció «han pres la decisió de treure el focus en els beneficis a curt termini el 2017 i 2018». En la seva opinió, el capital de la companyia no suposarà un fre per a la transformació de l´empresa. Estem convençuts del gran valor que aquesta decisió tindrà per millorar la transformació de l'empresa a mig i llarg termini».

Establiments eficients
El vaixell senyera de l´alimentació i altres productes per a la llar ja compta amb 1.614 botigues a l´estat (només en falten a Ceuta i Melilla, que estan en obres) i una plantilla una mica superior als 79.000 treballadors fixes. Aquest any reformarà 126 establiments i per a l´any 2022 o 2023 estaran totes adaptades als nous estàndards de qualitat, espais i temperatura. Mercadona preveu quadruplicar la inversió en el manteniment de les seves botigues.

La reestructuració de la seva xarxa suposarà que 15 botigues estiguin tancades cada any fins a completar la remodelació de totes, que conclourà el 2022 o 2023, segons Roig. A més, continuarà la construcció del centre de procesament de dades a Villadangos del Páramo (León). A l´àrea logística, iniciarà la construcció del seu principal centre de distribució de mercaderies d´Espanya en la parcel·la recentment comprada a Parc Sagunt, i continuarà amb la construcció dels seus centres de Vitòria i Abrera.

Amb l´objectiu de seguir creixent a mig i llarg termini, té previst seguir impulsant el 2017 les principals estratègies abordades ja el 2016, com els seus nous models de venda, pel que té previst duplicar la seva inversió en formació, que aconseguirà els 100 milions d´euros.

Respecte a l´evolució de preus, la firma de supermercats ha aconseguit reduir-los un 1% de mitjana en el conjunt de productes del seu carro de la compra respecte a l´any anterior, «la qual cosa contrasta amb la pujada de l´Índex de Preus al Consum (IPC) de l´1,6 % i del 0,8 per cent, en particular, dels aliments a Espanya, va puntualitzar Roig.

Frescs i «superaliments»
Al tancament de 2016 l´empresa comptava amb 126 interproveïdores i més de 500 proveïdors especialistes. En els plans de millora de Mercadona està la seva aposta pels aliments frescos, forn i xarcuteria. La introducció del suc fresc li ha permès incrementar les vendes un 50 %, que suposarà una quantitat de 75 milions de quilos cítrics. També ha apostat per la introducció de nous productes amb alt benefici per a la salut i que són coneguts com «superaliments».

La junta general d´accionistes de Mercadona, controlada per la família valenciana, inclòs el germà del president, Fernando Roig, propietari de la rajoleria Pamesa, així com l´empresari andalús Rafael Gómez Serrano, van aprovar el passat 1 de març els comptes de la societat. Del benefici total generat de 1.186 milions, Mercadona ha repartit en un més any més del 25 % amb la plantilla: 300 milions en concepte de primes per objectius, un altre 25 % dels guanys , 250 milions, s´ha revertit a la societat en concepte d´impostos; un 40 %, al voltant de 515, s´ha revertit a l´empresa com a recursos propis, i el 10 % restant (uns 110 milions) s´ha repartit entre els accionistes via dividends.

Els sous creixen un 1,6 %
Mercadona compta amb una política de retribució variable. Els sous han crescut una mitjana de l´1,6 %. El salari brut/mes del personal base durant el seu primer any és de 1.297 euros (dotze pagues), que s´eleva a 1.755 euros a partir del quart any d´antiguitat.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema