Seat augmenta les seves vendes el 13,6 % arreu amb l'impuls als nous models

?La companyia amb seu a Martorell preveu fer una gran aposta pel cotxe elèctric a partir de l'any 2020 ?La marca ha crescut el 30% en quatre anys

07.03.2017 | 23:54
Luca de Meo

L'ofensiva de models en la qual està immersa Seat ha permès a la marca incrementar les seves vendes a tot el món el 13,6 % en els dos primers mesos de l'any, un creixement que confia mantenir amb els llançaments que han de venir i que es reflectirà en els resultats econòmics.

Durant el debut internacional, ahir, de la cinquena generació del Seat Ibiza al Saló de l'Automòbil de Ginebra, el president de Seat, Luca de Meo, va subratllar el bon moment que travessa la marca, no només per les vendes a l'alça sinó també perquè, després d'un 2015 en què la companyia va sortir dels números vermells, l'any passat es va tancar amb millors resultats financers, que no va detallar.

«Seat és la marca amb més creixement entre les europees. Hem crescut el 30 % en quatre anys. I el creixement no és només en vendes, també és en termes de resultats econòmics. Des del 2008 no s'havien aconseguit resultats tan bons», va explicar el president de Seat en un contacte amb els mitjans de comunicació en la jornada del saló reservada a la premsa.

En els dos primers mesos del 2017, Seat ha aconseguit vendes acumulades a tot el món de 64.000 unitats, el 13,6 % més que en el mateix període del 2016, i a Espanya l'increment ha estat més gran, del 24 %. La marca atribueix gran part d'aquest èxit de vendes als últims llançaments: l'Ateca -el primer tot terreny urbà de Seat-, el León renovat i l'última generació de l'Ibiza, que es posarà a la venda el mes de juny vinent. L'ofensiva de productes continuarà amb un tot terreny de mida més petita, batejat com a Arona i que sortirà al mercat a final d'any.

«Volem un creixement sa. Hem de concentrar-nos en la qualitat de la venda i en els beneficis reals. No estem obsessionats per créixer», va dir De Meo, que va subratllar que no té «urgència» per omplir la fàbrica de Martorell.

Dins de l'estratègia de Seat, destaca el llançament del seu primer model elèctric el 2019, que De Meo assegura que serà el «primer cop» de la companyia en l'àmbit de l'electromobilitat, que preveu que anirà adquirint més importància al mercat a partir del 2020, en relació directa amb les restriccions per a la circulació de cotxes contaminants. «Estudiem desenvolupar una línia de productes elèctrics aprofitant les sinergies del grup», va assenyalar, després de recordar que pertà-nyer al consorci de Volkswagen dóna a Seat un «avantatge estratègic» en relació amb altres marques ja que poden accedir a la tecnologia que desenvolupi «sense haver de començar de zero».

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema