Seguint la tendència del bacallà

?La família Oms acaba d'estrenar un establiment dedicat al famós peix d'Islàndia on tradició i modernitat van junts

11.03.2017 | 23:46

Bklla i molt més acaba d'obrir portes al carrer Sant Joan Baptista de La Salle de Manresa. És una botiga i espai de degustació dedicat totalment al món del bacallà.

Tot i que l'obertura de la botiga als Esquilets és molt recent, la relació de la família Oms, els propietaris de l'establiment, amb el bacallà es remunta a molt antic. En concret, els orígens del primer establiment dedicat al bacallà i la pesca salada de la família cal buscar-los al 1849. Actualment són el Joan i el Jordi, la quarta i cinquena generació familiar, respectivament, els qui estan al capdavant del negoci. La primera botiga la va obrir Miquel Oms (que també va ser alcalde de Manresa) al car-rer de Sobrerroca, més endavant van passar per diferents ubicacions de la capital del Bages com la carretera de Vic, la Pujada Roja o el Joc de la Pilota, i ara han portat la botiga, amb espai de degustació inclòs, al carrer Sant Joan Baptista de La Salle.

Des dels seus inicis l'empresa s'ha dedicat també a la importació de bacallà d'Islàndia, activitat de la qual són tot un referent a l'estat espanyol. De fet, a part de la venda al detall, l'empresa també distribueix bacallà i productes de pesca salada a l'engròs i en fa exportacions.

Amb Bklla i molt més, ara l'empresa s'estrena en una nova activitat, la degustació, a la mateixa botiga on venen el bacallà i una àmplia varietat de referències gurmet.

De fet, el nou establiment disposa d'un taulell dedicat exclusivament al bacallà i la pesca salada; un altre amb una àmplia varietat de referències de plats preparats que tenen com a base o ingredient principal el bacallà, que dessalen al mateix establiment; i un altre espai on hi ha el bacallà ja dessalat i a punt per consumir, per a qui «no vol fer tot el dessalat a casa», explica Jordi Oms. De fet, un dels motius que els han portat a fer el pas d'obrir aquest nou concepte d'establiment, expliquen, són els canvis socials, que han comportat un increment de la demanda de plats preparats. Oms també explica que amb el pas dels anys també hi ha hagut una desestacionalització del consum de bacallà, que se centrava molt en l'època de la Quaresma. Oms explica que actualment es consumeix al llarg de tot l'any, encara que durant les setmanes de Quaresma el consum és més elevat que la resta de mesos de l'any.

A part de les zones dedicades als plats preparats i al bacallà, a la botiga també hi ha un altre espai en el qual es mostren i comercialitzen diferents productes de proximitat, com per exemple l'embotit o el vi, que acaben de complementar tota la seva oferta gastronòmica. Tampoc no hi falten altres productes que típicament s'han associat a les botigues de pesca salada com són el gra i els llegums i les olives.

El nou establiment manté l'essència del tracte de les botigues tradicionals però també ha evolucionat en incorporar la zona de degustació. Jordi Oms explica que la idea és que «qui vulgui bacallà per esmorzar o per berenar, en pugui menjar aquí al moment». I tot i que tan sols fa un mes que han obert, de moment en fan un balanç positiu i explica que ja estan estudiant la manera de créixer.

Per una banda, sospesen la possibilitat de poder obrir durant els migdies per tal de servir dinars, cosa que esperen que pugui ser una realitat ben viat, i per l'altra, ja estan estudiant la possiblitat d'obrir nous establiments seguint el model que l'empresa acaba d'estrenar.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit
Enllaços recomanats: Premis cinema