La companyia amb seu a Martorell Seat, propietat del fabricant alemany Volkswagen, va tenir el 2016 un benefici operatiu de 153 milions d'euros, els primers números negres per aquest concepte des del 2007 i una xifra rècord en la història de la companyia.

La matriu Volkswagen, que informa dels seus resultats aplicant el pla comptable internacional, va detallar ahir que Seat havia patit el 2015 una pèrdua de 10 milions d'euros. A la millora d'aquest resultat ha contribuït la reducció de costos i haver venut models més cars, que van compensar els efectes negatius dels tipus de canvi. També Seat ha incrementat les vendes a països com Alemanya i Àustria, on ven models que deixen més beneficis per vehicle.

El vicepresident de Compres del grup Volkswagen i president del consell d'administració de Seat, Francisco Javier García Sanz, va dir a a la premsa que el 2017 «el resultat no empitjorarà» però no es va atrevir a assegurar que millori. García Sanz va posar èmfasi que quan arribi el moment, Seat també produirà un vehicle elèctric, sigui una adaptació d'un model ja existent o un nou. «Però és molt aviat per parlar que l'elèctric ens solucionarà tots els problemes», va considerar García Sanz. El grup Volkswagen vol vendre el 2025 tres milions de vehicles elèctrics, que de moment es basen en la plataforma MEB, dues terceres parts d'ells a la Xina.

García Sanz va destacar que «Seat té una gamma de producte excepcional, que produirà més aquest any i que farà un elèctric quan el mercat evolucioni».

En la mateixa línia es va pronunciar el president del grup Volkswagen, Matthias Müller, en presentar el balanç en la roda de premsa, ja que va dir que a Martorell «construirem elèctrics però no puc dir quan».

Els ingressos per vendes de Seat van pujar el 2016 fins a 8.894 milions d'euros, el 3,8% més que el 2015, i les vendes es van incrementar el 0,8%, fins a 548.000 unitats (544.000 unitats el 2015). Aquestes xifres de vendes inclouen també les vendes del model Q3 a Audi.

Volkswagen va recordar ahir que Seat va llançar el passat exercici el nou Ateca, el primer totcamí en la història de la companyia i que va contribuir al resultat rècord de Seat el 2016.

La marca amb seu a Martorell havia tingut per última vegada benefici operatiu l'any 2007, de 8 milions d'euros. L'any passat l'increment de les vendes va ser notable a Alemanya (2,5%), Polònia (22,1%), Turquia (41,5%) i Àustria (12,9%). Els models més venuts l'any passat van ser el León, l'Ibiza, l'Alhambra i l'Ateca. El León i l'Alhambra van tenir xifres rècord de vendes des que es van llançar al mercat i són els models que més marge de benefici aporten.

Seat té un marge de rendibilitat sobre les vendes de l'1,7%, davant del -0,1% el 2015. La companyia va produir l'any passat 417.000 unitats, el 0,5% més que el 2015.

Les xifres de Seat que presenta la matriu es realitzen amb les normes internacionals d'informació financera i les que publicarà la setmana que ve Seat es realitzen amb la normativa espanyola.