Inforserveis Manresa: la recepció a través de la tauleta

Inforserveis celebra el trentè aniversari amb la mirada fixada en la internacionalització de la seva app per a concessionaris

20.03.2017 | 12:24
L´oficina d´Inforserveis a l´edifici Catalonia de Manresa

La firma manresana Inforserveis, fundada ara fa 30 anys, està especialitzada en el desenvolupament de programari de gestió per al sector de l'automoció.

L'empresa, nascuda el 1987 a Barcelona, es va traslladar el 1992 a Manresa i inicialment es dedicava a serveis de software de gestió i a la venda de maquinària per a diferents sectors. Pau Barca, que és al capdavant de l'empresa juntament amb el seu pare, Joaquín, explica que inicialment el seu programari era per a empreses de diferents sectors però que amb el pas del temps s'han especialitzat en l'automoció, malgrat que encara disposen d'un producte genèric per a empreses de tots els sectors.

Un dels primers salts i més importants que va fer Inforserveis va arribar el 1995 amb l'aparició de l'entorn Windows 95, que va suposar tota una revolució en el món de la informàtica.

Va ser aleshores quan a l'empresa van desenvolupar els productes Multiempresa i Multimarca w32. El primer està pensat per a empreses de diferents sectors mentre que el segon és un programari molt específic per al sector de l'automoció, en concret per als concessionaris de vehicles, que actualment són els principals clients de la firma manresana.

En aquest sentit, Pau Barca explica que el Multimarca «és un producte molt complex i específic que permet integrar tota la gestió del concessionari: l'estoc, facturació..., tot pensat per als cotxes», mentre que el Multiempresa és genèric per a tot tipus d'empreses. El 2002, l'empresa va fer un salt internacional important, ja que va comercialitzar el Multimarca a Mèxic, on el 2006 va establir una filial i on actualment té una quota de mercat del seu producte per a concessionaris del 10%.

A l'estat espanyol, el Multimarca té, des del 2004, l'homologació de Seat, de manera que el seu programari està instal·lat en una part important de la xarxa oficial de la firma automobilística.

El 2009, l'empresa, dirigida per Joaquín Barca, va iniciar el relleu generacional amb la incorporació del seu fill Pau. Quatre anys després es va iniciar també una nova orientació en el negoci amb el desenvolupament d'un nou producte. Es tracta del Cloud Active Reception (CAR), un software que funciona amb tauletes i que permet la recepció de vehicles i la gestió de la reparació així com també la comunicació amb el client.

Barca ho exemplifica explicant que quan un client porta el cotxe al concessionari, s'entren les dades a través de la tauleta, però després també permet que se li notifiqui qualsevol incidència mentre s'està fent la reparació. També permet registrar l'estat del vehicle a través d'imatges, entre moltes altres funcions.

El CAR ha donat a l'empresa presència en un important nombre de països i en aquests moments el 70% de la seva facturació ja prové de les llicències comercialitzades a l'estranger. A més a més, Barca espera que aquest any el percentatge se situï entre el 85% i el 90%.

Segons explica Barca, el CAR és un producte «molt escalable». Ha estat homologat pel grup Volkswagen a escala mundial i té una presència important entre els concessionaris d'aquest grup automobilístic a França. Tot i això, el CAR també està instal·lat en concessionaris de l'estat espanyol, Mèxic, Estats Units, el Congo, Costa d'Ivori, les illes Reunió i en breu al Marroc. A més a més, Barca assegura que «hem fet demostracions a Canadà i Polònia, on també hem tingut molt bona acollida» i espera poder entrar en breu en aquests mercats.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Economia

Home Meal tanca el 2016 amb un EBITDA positiu de 583.000 euros

Home Meal Replacement SA, titular de la marca Nostrum, amb planta a Sant Vicenç de...

40 empreses i 50 alumnes participen en el Job Match de l'Escola Montserrat

Representants de més de 50 empreses i una cinquantena d'alumnes van participar en el primer...

CaixaBank demana que la reforma hipotecària no sigui «populista»

CaixaBank demana que la reforma hipotecària no sigui «populista»

L'entitat va guanyar 403 milions fins al març, el 48% més després d'integrar el portuguès BPI

El Banc Sabadell espera que la nova llei «preservi el que està bé» i millori les «males pràctiques»

El Banc Sabadell espera que la reforma de la Llei Hipotecària que ha de fer Espanya per...

Enllaços recomanats: Premis cinema