El Govern posa a disposició del comerç una eina per impulsar el salt digital

Autodiagnosis TIC' vol ajudar a diagnosticar l'estat de maduresa digital del sector

21.03.2017 | 13:16
El Govern posa a disposició del comerç una eina per impulsar el salt digital

El 'Programa de Transformació Digital del Comerç' inclou l'eina 'Autodiagnosi TIC' que permetrà als botiguers saber a través d'un qüestionari en quin ''estat de salut'' es troba el seu punt de venda en l'àmbit digital, segons ha anunciat Muntsa Vilalta, directora general de Comerç, en el transcurs d'un acte celebrat en el marc de la 'Setmana del Comerç' . L'eina avalua l'estadi de maduresa digital de la botiga i a més proposa un itinerari de mesures per donar el salt cap a la transformació digital. A través d'aquesta informació, el Govern elaborarà un informe que presentarà el pròxim any on es podrà obtenir una diagnosi fiable de digitalització del sector del comerç català.

El botiguers ja poden utilitzar aquesta eina que és totalment gratuïta i que permet saber ''l'estat de salut'' dels punts de venda del comerç català. L'eina donarà una puntuació en tres àmbits molt diferents: el bàsic, l'intermedi i l'avançat.

A més de la diagnosi, l'eina suggereix un conjunt de recomanacions per millorar la nota en cada un dels àmbits i a patir del tercer trimestre, el Departament d'Empresa i Coneixement dotarà en 1,5 milions d'euros una línia d'incentius per poder millorar la salut de les botigues en el món digital, segons ha anunciat Vilalta.

Aquests 1,5 milions d'euros, estan inclosos en els 7,5 milions d'euros d'incentius anunciats aquest dilluns pel conseller Jordi Baiget, titular del Departament d'Empresa i Coneixement.

L'estadi bàsic és aquell en què les botigues no tenen portal a Internet, ni presència activa a les xarxes socials, ni botiga online.

L'estadi intermedi correspon a empreses que s'han iniciat tant en la digitalització, com en l'ús d'Internet i de la xarxa, però en accions que tenen un llarg recorregut per millorar.

Finalment, l'estadi avançat agrupa als comerços que estan al dia de les tendències digitals amb un portal propi i una presència activa en les xarxes socials i que disposen d'una línia de vendes en format e-comerç.

Per subratllar la importància de la digitalització com una eina bàsica per a la millora de la competitivitat del comerç, la directora general ha presentat aquesta iniciativa en el marc d'una jornada de diferents sessions sobre el món digital que es celebra aquest dimarts a la seu del Mobile World Centre de la Plaça de Catalunya de Barcelona.

Vilalta ha explicat que aquesta nova eina que posa en marxa el Departament s'ha de veure com ''un punt de partida'' per als comerços catalans per conèixer en el punt de maduresa digital que tenen.

La directora general ha afegit que un cop s'hagi utilitzat aquesta eina per un nombre important de comerços, el Departament podrà tenir una diagnosi de l'estat de salut digital del sector del comerç català.

Vilalta preveu que en un any, a finals del primer trimestre de l'any pròxim, es podrà presentar un estudi del sector.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Economia

La pensió mitjana a Catalunya puja un 2% al juny fins als 955,67 euros

Les prestacions per jubilació se situen en 1.081,05 euros, un 2,1% més que l'any passat

La recuperació econòmica redueix el pes de la marca blanca als súpers

La recuperació econòmica redueix el pes de la marca blanca als súpers

Un congrés de la UOC a Barcelona analitzarà aquesta setmana l'evolució del mercat al detall

Obre portes la 20a edició de la 080 com a aparador del disseny català

La vintena edició de la 080 Barcelona Fashion va obrir les portes ahir al migdia amb les...

El penjoll de l'osset de la manresana Tous s'incorpora al Museu del Disseny

El penjoll de l'osset de la manresana Tous s'incorpora al Museu del Disseny

L'icònic ós de la firma manresana Tous ja forma part de la col·lecció...

Enllaços recomanats: Premis cinema