La proposta compartida de la pastisseria La Lionesa i de la botiga de moda SG4 dona ha resultat la guanyadora de la segona edició del concurs d'aparadors creuats que organitza Manresa + Comerç. Ahir se'n va donar a conèixer el veredicte, en què també van rebre mencions Estrada-Rios Running (segon premi) i Sala Team-Señor i Tennessee-Forn de Cabrianes (tercer premi ex aequo). El guardó, dotat amb un assessorament personalitzat per als dos establiments a càrrec del reputat professional del visual merchandising Andreu March, l'ha decidit un jurat format per la regidora de Cultura de l'Ajuntament de Manresa, Anna Crespo; l'especialista en arts escèniques Pep Garcia; els interioristes Jordi Franquet i Sergi Barrau; el president de Pimec, Esteve Pintó; i la publicista Neus Comellas.

Durant els quinze dies que han estat exposats els projectes (en total, vint-i-sis parelles de comerços, la majoria dels quals, del centre de Manresa), «els aparadors no han estat només producte, sinó que hi han passat coses, han expressat emocions, i les emocions ens fan comprar», explicava ahir Pep Garcia. Per al jurat, els aparadors participants han demostrat «creativitat, sorpresa i contrast», i els comerciants, «generositat» en la cessió d'un espai vital del negoci per exhibir productes de comerços totalment aliens al propi sector. Amb tot, la capacitat de sorpresa també pot tenir límits, i pel fet d'haver estat la 2a edició del concurs, l'organització es planteja si fer-ne una nova convocatòria l'any que ve. «Si baixa la participació, serà difícil de mantenir, però si no té recorregut, encara», va dir ahir Esther Boniquet, dinamitzadora de Manresa + Comerç. Qui vulgui veure avui les propostes guanyadores ja no en tindrà ocasió, perquè la parella guanyadora va desmuntar ahir els aparadors.