Els llançaments del nou Ibiza i de l'Arona de Seat han suposat una inversió per a la marca de 900 milions d'euros, la xifra més alta que la firma ha destinat a nous models i que demostra el seu compromís amb Catalunya, va destacar ahir el president de la companyia, Luca de Meo.

De Meo va subratllar l'aposta de Seat pel desenvolupament econòmic de Catalunya i Espanya durant la primera visita que el President de la Generalitat, Carles Puigdemont, va fer a les instal·lacions de l'automobilística a Martorell, coincidint amb l'inici de la producció en sèrie del nou Ibiza.

«Som més que una fàbrica», va reivindicar De Meo davant Puigdemont, després de destacar que Martorell és pionera a posar en marxa les tecnologies més avançades, com la realitat augmentada o l'anomenada indústria 4.0, i va recordar que Seat representa el 4% del PIB català i el 10% de les exportacions de Catalunya.

Per emfatitzar aquest compromís, De Meo va afirmar que la companyia ha destinat 900 milions d'euros al desenvolupament de la cinquena generació de l'Ibiza, que serà als concessionaris d'Espanya el juny, i a l'Arona, el SUV (tot terreny urbà) de petites dimensions, que es llançarà probablement després de l'estiu.

Aquests 900 milions són 100 milions més que els que la marca, que pertany al grup Volkswagen, va invertir el 2012 per desenvolupar el León, un dels principals pilars de les vendes de Seat, i formen part de la inversió global de 3.300 milions anunciada el setembre del 2015 pel grup Volkswagen a Espanya per al període 2015-2019.

«Aquesta inversió demostra el nostre compromís amb el desenvolupament econòmic del país i ratifica el nostre lideratge com el primer inversor industrial en R+D. Seat desenvolupa un paper clau des del punt de vista inversor, tecnològic, industrial i laboral, així com per a la generació de riquesa i benestar», va explicar Luca De Meo.

De la seva banda, Puigdemont va felicitar Seat per la seva positiva evolució econòmica i li va agrair el seu compromís amb el sector industrial català i el paper desenvolupat per atreure la inversió del grup Volkswagen. «Sempre que faci falta, el Govern estarà al vostre costat», va dir.

«Hi ha una Catalunya Seat», va assegurar el President català per subratllar la connexió de la marca amb el territori durant la història recent, després de fer un paral·lelisme entre la fàbrica i el Futbol Club Barcelona, ja que tots dos asseguren ser més que una fàbrica i més que un club, cosa que va provocar somriures, ja que De Meo és un fervent seguidor del Juventus, que ahir es va enfrontar amb el Barça a la Champions.

El nou Ibiza, desenvolupat íntegrament a Barcelona, es produeix a la línia 1 de Martorell, la mateixa en la qual es fabricarà l'Arona, i conviurà durant uns mesos amb la quarta generació del model, que té comandes per atendre, sobretot, internacionals.

En les pròximes setmanes, la línia 1 passarà dels dos torns de treball actuals a tres per donar sortida a la nova demanda d'aquests vehicles; mentre que la línia 2, que acobla el León, perdrà un torn i passarà a tenir-ne dos.