Manresa s'adhereix a un programa de promoció del comerç als barris antics

En total, són 33 els municipis catalans que participen al projecte

01.06.2017 | 21:55
Un moment de la presentació, aquest dijous, del programa

Manresa figura enguany entre els 33 municipis catalans que participaran aquest juny en la campanya «Barris antics, molt per descobrir, molt per oferir» que té com a objectiu dinamitzar el comerç de proximitat en els nuclis antics dels municipis. Aquesta iniciativa, en la qual debuta Manresa, comptarà amb la participació de 1.845 comerços i 29 associacions de comerciants i està impulsada per la Generalitat, Pimec i les quatre diputacions. A més de Manresa, enguany s'afegeixen a la campanya Artesa de Segre, Juneda, l'Escala, Sant Feliu de Codines i Sant Martí de Tous.

En el marc d'aquesta campanya, aquests municipis repartiran 1.122 premis, valorats en 99.960 euros, entre els clients dels comerços adherits a la campanya. Per cada compra, el client rebrà una butlleta que l'habilitarà per participar en el sorteig d'un premi principal que consisteix en experiències gastronòmiques, nits d'hotel, visites guiades, espectacles i productes típics de cadascun dels municipis participants en la campanya.

El secretari d'Habitatge i Millora Urbana, Carles Sala, ha presentat aquest dijous al matí la campanya, juntament amb la coordinadora de la Xarxa i Pla de Barris de l'Ajuntament del Vendrell, Mònica Rucabado; el president de PIMEC sector Comerç, Àlex Goñi; i la directora general de Comerç, Muntsa Vilalta.

Durant l'acte de presentació Carles Sala ha remarcat que "el comerç de proximitat comporta molts beneficis: econòmics, socials i mediambientals". El secretari ha recordat que "s'ha fet molta feina durant els anys que s'han anat fent les campanyes" i ha assegurat que, en aquest sentit, el Govern "no hi vol posar data de caducitat". "Els municipis participants estan molt convençuts i compromesos amb aquesta campanya", ha afegit el secretari Sala.

Per la seva banda, la directora general de Comerç, Muntsa Vilalta, ha destacat que "no podem percebre les ciutats sense el comerç ni sense els centres històrics".

La Xarxa de Barris amb Projectes està formada per ajuntaments que impulsen plans de millora de barris i posen en marxa aquestes campanyes amb l'objectiu de potenciar i dinamitzar el comerç urbà de proximitat en els nuclis antics i per millorar la qualitat de vida i la cohesió social.

La Xarxa de Barris amb Projectes es va crear l'any 2007, com a espai de trobada i intercanvi d'idees entre els ajuntaments que tenien en marxa un Pla de barris. Dos anys després, es va posar en marxa la subxarxa de nuclis antics, que va començar a treballar la dinamització del comerç de proximitat en tractar-se d'una prioritat compartida per tots els municipis. L'objectiu és el de recuperar la centralitat comercial dels nuclis històrics i, així, el seu paper de referència.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Economia

Un grup de dones jubilades, descansant
Denuncien que només un 42 % de les dones espanyoles cobren una pensió

Denuncien que només un 42 % de les dones espanyoles cobren una pensió

Les prestacions són el 37 % inferiors de mitjana a les dels homes, i dos terços estan per sota del...

<em>Vols visitar el teu banc com ho faria Tom Cruise? Obre els ulls</em>

Vols visitar el teu banc com ho faria Tom Cruise? Obre els ulls

Vols visitar el teu banc com ho faria Tom Cruise? Obre els ulls

Unilabor obre una botiga a l'Hospitalet per arrelar en la indústria del Llobregat

Unilabor obre una botiga a l'Hospitalet per arrelar en la indústria del Llobregat

L'empresa manresana factura prop de 3 milions i ja se situa en els números d'abans de la crisi

El CIO de Manresa celebra una trobada entre aturats i empreses com a cloenda del programa «Tu ets capaç»

El Centre d'Iniciatives per a l'Ocupació de Manresa acollirà el proper dijous al...

Enllaços recomanats: Premis cinema