L'aeroport del Prat s'exposa avui a una jornada complexa per la coincidència de la vaga de taxistes amb les previsibles cues als controls de seguretat. Elite Taxi ha convocat una aturada de 24 hores que començarà a les sis del matí, amb la qual vol exigir a Foment que compleixi la limitació de nombre de llicències VTC, i en concedeixi només una per cada 30 llicències de taxi.

Tot i que els taxistes consensuaran les accions de protesta a primera hora del matí, Elite ha difós per les xarxes socials una imatge on avança la voluntat de «col·lapsar» l'aeroport del Prat, el port de Barcelona i l'estació de Sants, en una acció que ha batejat com a «Operació De la Serna», en referència al ministre de Foment. S'espera que les protestes coincideixin amb una nova jornada de cues als controls de seguretat d'aquells viatgers que han d'agafar un vol, a causa de l'enquistament de la negociació entre els vigilants i la direcció de l'empresa concessionària del servei, Eulen.

I és que avui es podria convertir en la quarta jornada consecutiva de llargues cues per superar el control de seguretat de l'aeroport del Prat. L'acumulació de gent, amb esperes que voregen les dues hores en els pitjors casos, s'està produint enmig de les negociacions que mantenen els vigilants i la direcció d'Eulen -empresa concessionària del servei- sobre la vaga anunciada pel 4 d'agost.

Unes negociacions que a hores d'ara estan estancades perquè els treballadors exigeixen que Aena s'assegui a la taula de mediació, mentre que l'ens aeroportuari s'hi oposa en rodó perquè situa el conflicte estrictament entre la plantilla i l'empresa privada.

Els treballadors d'Eulen justifiquen la convocatòria de vaga perquè denuncien que tenen menys efectius dels que consideren necessaris i reclamen millores en les seves condicions de feina. Asseguren que per culpa de la manca de personal estan sotmesos a una càrrega de treball «insostenible» que els genera esgotament físic i psíquic. Per tot això, han convocat la vaga indefinida, que preveu aturades intermitents tots els divendres, diumenges i dilluns.

El fet que les negociacions prèvies a la vaga estiguin en marxa ha provocat que s'acusi els treballadors d'estar fent aquesta setmana una vaga encoberta per provocar el col·lapse als controls de seguretat. Els empleats, però, insisteixen que estan aplicant de forma estricta el seu conveni i apunten que posen «més cura» al control de cada passatger.

Ahir al matí, l'acumulació de passatgers a la T1 per creuar els controls de seguretat va arribar al seu pic màxim i les cues ja s'acostaven al carrer. Tot i que la situació s'havia normalitzat al voltant de les vuit del matí, després que a primera hora es registressin esperes d'uns 40 minuts, a mig matí es va tornar a complicar de valent amb l'arribada de més viatgers al vestíbul de la Terminal 1, on es barregen els que han d'accedir a la zona d'embarcament amb els que ja han facturat. Les cues van arribar al seu màxim als volts de les 11, quan van desbordar la llargada de la Terminal 1 i les fileres de passatgers van continuar pels laterals fins arribar als taulells de facturació. En aquest punt, els viatgers van haver d'esperar més d'una hora per poder superar els controls de seguretat. Una situació que es va repetir a la Terminal 2, segons el testimoni d'alguns viatgers. Entre els passatgers, molts d'ells turistes, es viuen aquests dies nombroses mostres de nerviosisme davant la possibilitat de perdre el vol, i alguns ja recopilen proves en cas d'haver de presentar una reclamació. D'altra banda, treballadors d'Eulen van expressar la seva inquietud pels intents d'agressió que han rebut per part d'alguns passatgers.