L'automobilística Seat ha venut 310.000 cotxes en els vuit primers mesos de l'any, el 13% més que en el mateix període del 2016, xifra que suposa el millor resultat de la companyia en els últims 16 anys i que ha portat al president de la marca, Luca de Meo, a assegurar que veu el futur «amb optimisme».

En una conferència de premsa en línia, De Meo va destacar les bones xifres de vendes i els projectes de futur de la marca, que torna a ser líder al mercat espanyol, després de vendre el 2016 gairebé 410.000 unitats i obtenir uns beneficis operatius de 143 milions d'euros.

«Veiem el futur amb optimisme», va assenyalar De Meo, que va avançar quines seran les principals novetats de la marca en el pròxim Saló de l'Automòbil de Frankfurt, on presentarà en primícia mundial el nou Arona, el germà petit de l'Ateca, i el León Cupra R. A més, el president de Seat farà públics els noms finalistes del futur SUV (tot terreny urbà) de gran mida que té previst llançar la companyia automobilística.

Els finalistes sortiran d'entre els nou noms de llocs de tota la geografia espanyola que han estat seleccionats entre les 10.130 propostes rebudes, i que són Abrera, Alborán, Aran, Aranda, Àvila, Donosti, Tarifa, Tarraco i Teide.

Respecte a l'Arona, fabricat a la planta de Martorell (Baix Llobregat), el saló alemany suposarà l'arrencada de les vendes d'aquest model, ja que es començaran a admetre comandes des del mateix dia de la seva presentació, i es donaran a conèixer els preus. El nou León Cupra R, que estarà a la venda a final del 2017, tindrà una sèrie limitada de 799 unitats i estarà disponible amb canvi manual o DSG.

Al saló de Frankfurt Seat també podria donar més detalls sobre els plans per convertir en una divisió la insígnia Cupra, que fins ara és una versió més dels models més emblemàtics de la marca.

De Meo presentarà també en aquest certamen el servei interactiu de veu Alexa, que estarà disponible a final d'aquest any en els models León i Ateca, i l'any vinent en els models Ibiza i Arona.

Seat serà la primera marca de cotxes d'Europa a integrar l'Alexa com a servei de veu interactiu, amb el qual els conductors podran, utilitzant només la veu, trobar un destí, sense haver d'utilitzar les mans per fer anar els aparells.