El 80% dels veïns de Sant Joan de Vilatorrada fan una valoració general «molt satisfactòria» del funcionament i del servei dels comerços locals. Aquesta dada forma part de les conclusions de l'Estudi Oferta i Demanda a Sant Joan de Vilatorrada presentat pel consistori de la població.

Les altres conclusions principals de l'estudi són que els veïns adquireixen els articles de primera necessitat al mateix municipi, mentre que els productes i serveis menys quotidians els acostumen a comprar en altres indrets.

Entre els punts negatius, destaca que les botigues fan poques promocions, encara que els veïns les valoren molt positivament. També assegura que falten sistemes de fidelització a títol individual que podrien retenir els nous clients.

D'altra banda, el treball destaca que darrerament alguns subsectors han registrat un increment de vendes respecte del període anterior, fet que s'atribueix a una millora macroeconòmica, en el cas de l'alimentació, o a la intensitat de les campanyes on-line en el sector de la moda.

Pel que fa a la restauració, destaca que es tracta d'un sector «molt present» al municipi i que és un mercat «molt saturat i incapaç d'absorbir nous negocis sense un element diferenciador».

En la presentació de l'estudi, Eduard Mata, regidor de Comerç de l'Ajuntament de Sant Joan, va destacar que «el nostre èxit comercial és una part vital i essencial del desenvolupmaent del municipi. Per això és imprescindible que el dotem de dades i eines de primer nivell com aquest estudi, que ens permeti conèixer la realitat del sector i dissenyar conjuntament estratègies que garanteixin el president i el futur d'aquesta activitat eocnòmica».