La Comissió Europea va donar llum verd ahir a l'oferta pública d'adquisició (OPA) de la italiana Atlantia sobre Abertis. L'executiu comunitari conclou que l'empresa resultant «continuarà fent front a una competència efectiva en els mercats», tal com explicava en un comunicat. La comissària de la Competència, Margrethe Vestager, va afirmar: «Juntes, Atlantia i Abertis, serien l'operador més gran d'autopistes de peatge no només a Europa, sinó també al món. Podem aprovar la transacció perquè les nostres anàlisis mostren que els mercats europeus de les concessions d'autopistes seguiran sent competitius».

La comissió conclou que no hi ha afectacions en la competició dels mercats en què treballen Atlantia i Abertis. Concretament, ha examinat l'impacte de l'opa sobre els mercats on les activitats de les dues empreses se solapen, la gestió de les concessions de les autopistes de peatge, la provisió dels serveis electrònics de peatge, «en els quals el sistema Telepass d'Atlantia és més fort», i la provisió d'equips i serveis per sistemes de transport intel·ligent. La CE considera que no hi haurà problemes de competència per la presència d'altres «competidors significatius», el «limitat» solapament geogràfic entre les xarxes d'autopistes d'Atlantia i d'Abertis i el fet que el mercat de les concessions d'autopistes de peatge és un mercat fortament regulat. Abertis, que ha traslladat la seu a Madrid, és la societat matriu d'un grup amb activitats als sectors de les autopistes de peatge i les infraestructures de telecomunicacions.