El grup d'automoció manresà Sala Team assumeix la concessió de la marca premium Jaguar, que distribuirà en exclusiva al Bages. Amb aquesta operació, motivada per un canvi en l'estratègia empresarial del grup, Sala Team deixarà de de ser concessionari Volvo després de 37 anys. La competència directa entre les marques Volvo i Jaguar en el sector premium ha motivat la decisió, que està condicionada pel fet que Jaguar i Land Rover pertanyen al mateix grup de fabricants, i aquesta última és la marca ensenya de Sala Team. «Avui, qualsevol concessionari Land Rover ha de tenir Jaguar, sí o sí», diu Jordi Sala, conseller delegat del grup. El grup Jaguar Land Rover ha decidit concentrar les dues marques en els mateixos concessionaris.

La representació de Jaguar, de la qual des de fa dos anys Sala Team ja era agent comercial i taller oficial, comportarà un important canvi estètic i de concepte de les instal·lacions del grup, al car-rer Sallent de la capital del Bages. «Obligats per la marca», remarca Sala, el grup invertirà un milió d'euros en obres a la planta baixa de l'edifici en la instal·lació de pantalles interactives per configurar els vehicles a manera d'expositor virtual; en elements de decoració i confort; en una nova façana-aparador de les marques Jaguar i Land Rover; reformes en la recepció i el servei de postvenda; i un canvi informàtic i de processos. «Jaguar vol que l'establiment sigui una botiga 4.0, un saló de vendes i d'atenció al client», apunta Jordi Sala. Les obres començaran just passat festes.

«Per a nosaltres aquesta és una decisió estratègica. Cada marca té els seus estàndards i convé centrar-se en menys marques per garantir el que és clau: la satisfacció del client», explica el conseller delegat de Sala Team. La continuïtat amb Volvo, que també exigia importants inversions, era més complexa atès que reclamava tenir concessionaris a Vic i a Igualada. Sala Team va concentrar el seu negoci a Manresa el 2012, en assumir les marques Seat i Skoda, del grup Volkswagen. A Igualada i Vic manté presència mitjançant col·laboradors externs.

«Amb Volvo hauria estat complicat cobrir el torn que se'ns demanava per a tota la Catalunya Central», apunta Sala. Tanmateix, afegeix que «tècnicament ens serà més fàcil conjugar Land Rover amb Jaguar que no pas amb Volvo». Sala recorda que des que el grup va iniciar la comercialització de la marca sueca n'ha venut més de 5.000 unitats al territori central.

A partir d'ara, serà Motorcat, que ja té concessionari a Igualada i properament el tindrà a Vic, qui es farà càrrec de la representació de Volvo a la Catalunya Central. Quatre de la cinquantena de treballadors de Sala Team seran transvasats a Motorcat, per garantir el tracte habitual als clients de la marca sueca al territori. El canvi de Volvo per Jaguar, per tant, no suposarà cap pèrdua de llocs de treball, remarca Jordi Sala. «Volíem fer el millor traspàs possible, amb un objectiu doble: que ningú no perdés la feina i que els clients continuessin estant ben atesos, i crec que ho hem aconseguit», apunta Jordi Sala.

Sala Team comprèn quatre societats: Sala Cars, que té la representació de Seat; Accessoris Manresa, de Suzuki; Mercamóbil, de Skoda i també dedicada a la venda de vehicles usats; i Sala Motors, fins ara especialitzada en Volvo i que passarà a assumir la representació de Jaguar i Land Rover (fins a aquest moment, a la societat Accessoris Manresa 4x4).

Sala Team, que preveu tancar l'any amb una facturació de 27 milions d'euros, va néixer el 1946. Les marques més veteranes que quedaran al catàleg del grup d'automoció seran Land Rover, que va començar a comercialitzar el 1961, i Suzuki, des del 1985. Des del 2007, el grup està concentrat en unes instal·lacions al carrer Sallent de 7.000 metres quadrats coberts.

Amb la remodelació que afrontarà a començament d'any, la planta baixa destinarà la meitat dels seus 2.000 metres a Jaguar i Land Rover; 700 a Seat i 300 a Suzuki. La primera planta es dedicarà als seminous (Das Welt Auto i Approved) i a la recepció i entrega de vehicles. Un cop acabada la remodelació per a Jaguar i Land Rover, el grup assumirà obres (també requerides per les marques) per a l'exhibició de Seat i de Suzuki, que suposaran inversions afegides de 200.000 euros i 100.000 euros, respectivament.