Seat obté el 2017 el millor resultat des del 2001, amb un increment del 14,6%

La companyia automobilística amb seu a Martorell suma el cinquè exercici consecutiu de creixement

12.01.2018 | 22:12
Presentació del nou Seat Arona, el mes de juny passat

Seat ha venut un total de 468.400 vehicles durant el 2017, el 14,6% més que l'any anterior. Aquest increment suposa gairebé 60.000 unitats més respecte a un any abans, quan la marca va comercialitzar 408.700 vehicles, segons va informar ahir la compa-nyia. Es tracta del millor resultat de vendes de la marca des de l'any 2001 i d'un dels millors en la història de la companyia. A més, la marca suma el cinquè exercici consecutiu de creixement, i entre 2012 i 2017 les vendes han avançat el 45,9%. El desembre passat, les vendes de Seat es van disparar fins als 32.900 cotxes, la qual cosa suposa un increment del 12,9% respecte al mateix mes de l'any anterior (29.200).

En els nou primers mesos del 2017, Seat va obtenir un benefici operatiu de 154 milions d'euros, el 12,3% més que en el mateix període de l'any anterior.

L'Ateca ha impulsat les vendes de Seat al llarg del 2017, amb 78.700 unitats venudes del nou SUV compacte. A aquest model s'hi afegeix, un any més, el creixement del León i de l'Alhambra, que han completat el 2017 amb la xifra de vendes més alta de la seva història. Les vendes del León, el model més venut de Seat, han crescut el 2,9% fins als 170.000 vehicles venuts. Per la seva banda, les vendes del monovolum de la marca han pujat l'1,7%, amb 31.200 unitats venudes. L'any de la seva renovació, l'Ibiza ha tancat amb 152.300 vehicles venuts, el 0,6% més que el 2016.

El vicepresident comercial de Seat, Wayne Griffiths, valora aquests resultats de forma «molt positiva». «L'ofensiva de producte que iniciem el 2016 amb l'Ateca i continuem el 2017 amb la renovació del León, la cinquena generació de l'Ibiza i el nou Arona s'ha traduït en aquest èxit de vendes», afirma. Griffiths subratlla que no només han aconseguit el resultat més bo des de l'any 2001, sinó que s'han convertit en una de les marques que més creixen a Europa, i assegura que estan «preparats per seguir incrementant el volum de vendes». «Disposem d'una gamma de producte renovada i el 2018 veurem l'impacte complet de l'Arona en les vendes, la qual cosa ens permet ser optimistes amb els resultats d'aquest any», assenyala el vicepresident comercial de la companyia automobilística.

La companyia ha destacat que l'èxit en les vendes de Seat s'ha basat en un creixement sòlid als principals mercats de la marca. En aquest sentit, Alemanya lidera les vendes de Seat, ha superat el 2017 les 100.000 unitats venudes per primera vegada des del1991 i amb un total 102.100 vehicles venuts (+13,4%) ha obtingut el millor resultat de la història.

A continuació, Espanya ha incrementat les vendes el 23,1% fins a les 95.100 unitats. Les matriculacions de Seat al mercat espanyol han crescut 14 punts per sobre de la mitjana, i al canal de particulars han pujat el 28% enfront del 4,4% del sector. A més, el León i l'Ibiza han estat els dos models més venuts a Espanya el 2017.

Així mateix, la companyia ha registrat el seu millor resultat històric al Regne Unit, el tercer país que aporta un volum més important a la marca, després de pujar el 18,3% (56.200 cotxes venuts). Darrere del mercat britànic se situen Mèxic (24.700; +0,7%) i França (24.200; +15,6%).

A més d'Alemanya i el Regne Unit, la marca també ha aconseguit el resultat més gran de vendes de la seva història en altres països com Àustria (vuitè mercat de la companyia), on les vendes han crescut el 19,2% fins aconseguir les 17.500 unitats, i Suïssa, amb un increment del 29% fins als 10.300 cotxes. La companyia també ha obtingut durant el 2017 un resultat de vendes històric a Israel (8.800 unitats; +10,1%), la República Txeca (8.300; +1,4%) i el Mar-roc (1.900; +7,0%).

A Itàlia (18.100; +9,5%) i Polònia (11.100; +24,8%), dos països que formen part del top ten de mercats de la companyia, les vendes també han crescut de forma consistent.


2018, l'Arona i el nou SUV

Seat tindrà aquest any 2018 el llançament del nou SUV de fins a 7 places, que se sumarà a l'Ateca i al nou 'crossover' Arona, que tindrà el seu primer any comercial complet després del seu llançament en les últimes setmanes del 2017.

A més a més, la companyia també té previst estrenar la versió de gas natural comprimit de l'Arona, que s'unirà a la gamma GNC de Seat que formen el Mii, l'Ibiza i el León.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema