La marca Catalunya va desembarcar ahir a Fitur, la principal fira del sector turístic a l'Estat que se celebra a Madrid fins a diumenge que ve, amb la confiança que el mercat espanyol «no hi renunciarà» com a destí turístic, tot i el conflicte polític.

El director general de Turisme, Octavi Bono, va destacar ahir en una atenció als mitjans que s'ha iniciat un «procés de recuperació clar» aquest primer trimestre del 2018, després de la davallada de l'últim trimestre del 2017 com a conseqüència de la situació política.

L'estand de l'Agència Catalana de Turisme de l'edició d'enguany de la fira professional està centrat en el turisme cultural amb la promoció del patrimoni català, com són els castellers o els museus del principat, i l'exposició ocupa la mateixa superfície que la que ocupava l'any anterior -900 metres quadrats.

Alguns professionals del sector afirmen que encara hi ha una certa reticència entre els clients a l'hora de triar Catalunya com a destí. A tall d'exemple, la responsable de l'agència de viatges Lemur -situada a Madrid-, Mari Carmen Luque, explicava ahir que des de la votació del primer d'octubre «costa una mica més vendre Catalunya».