L'empresa joiera manresana Tous ha tancat el 2017 amb una xifra de vendes al consumidor final de 446 milions d'euros, la qual cosa suposa un increment del 10,6% respecte a l'any anterior, segons va informar ahir la compa-nyia en un comunicat.

Les vendes internacionals de la firma han registrat un creixement del 19,2% en comparació amb l'any 2016 i suposen el 62,5% de la seva facturació total, mentre que les vendes al conjunt de l'Estat espanyol han crescut el 4,6%, segons publicaven ahir Expansión i La Vanguardia.

La companyia amb seu a Manresa va inaugurar més de 100 botigues l'any passat, 17 a Espanya i 84 a l'estranger. D'aquesta manera va arribar a les les 622 botigues en un total en 53 països -389 al mercat internacional i 233 a Espanya-i ha reforçat les seves filials en mercats considerats clau per a l'empresa com són la Xina, els Estats Units, Rússia i Mèxic, segons va destacat la presidenta de Tous, Alba Tous.

L'empresa ha destacat el creixement als Estats Units, del 18%; del 33% a Rússia (on té una filial des del 2015), del 24% a l'Aràbia Saudita i del 35% a Portugal i Polònia, i també ha remarcat que a la Xina ja té 21 botigues i a Mèxic, 74.

La ràtio general de venda de Tous a través del canal digital és del 6%, en registrar un creixement del 36% el 2017, després de dos anys d'increment rècord després de la implantació del canal, que ja opera en 14 mercats.

El conseller delegat de Tous, José María Folache, ha assenyalat que la firma ha realitzat una decidida aposta per la digitalització i la flexibilitat del servei.