Seat ha anunciat aquest dijous que Cupra, la seva divisió esportiva, passa a ser una marca amb entitat pròpia dins la companyia amb el ferm objectiu que creixi de manera independent. Així, a partir d'ara la nova marca desenvoluparà els seus vehicles junt amb Seat i disposarà d'espai propi a 260 concessionaris de tota Europa. El primer model de la marca serà el Cupra Ateca, un exclusiu SUV de 300 CV de potència, tracció integral 4Drive i una nova caixa de canvis DSG de set relacions. Com la resta de models, es diferenciarà per una imatge exterior poderosa i elements exclusius a l'interior. Cupra aglutinarà també tota la divisió de competició i curses que fins ara era responsabilitat de Seat Sport.

Pel president de Seat i gran impulsor de la marca, Luca de Meo, Cupra "és una gran oportunitat per a Seat, pels seus clients i pel negoci". Una marca afegeix, que neix de la voluntat d'un grup de persones "que buscaven captivar a un nou públic incondicional de l'automòbil".

Pel que fa a les vendes de al nova marca, Wayne Griffiths, vicepresident comercial de Seat, assegura que l'objectiu és multiplicar-les per dos en els pròxims 4 o 5 anys i centrant el model de negoci en quatre pilars fonamentals: distribució, aliances, competició i producte.