17 de abril de 2018
17.04.2018

La indústria alimentària exhibeix múscul i fa una aposta pels productes saludables

Cent noranta empreses catalanes participen a la fira de referència de l'alimentació de Barcelona-l'Hospitalet

17.04.2018 | 08:54
Alguns dels assistents a la fira.

Productes més saludables, vegetals i ecològics protagonitzen la 22a edició d'Alimentaria de Barcelona, la fira més gran fira d'alimentació i begudes de l'Estat, que va obrir portes ahir amb la participació de més de 4.500 empreses, 190 de les quals catalanes, i la previsió de superar el rècord de 150.000 visitants.

La indústria alimentària espanyola exhibeix múscul en aquest important saló, que per primera vegada se celebra conjuntament amb Hostelco, la fira líder a l'Estat en equipament de restauració i hostaleria, i que ocupa més de 100.000 metres quadrats de superfície expositiva, la pràctica totalitat del recinte firal de Gran Via a Barcelona-l'Hospitalet.

Alimentaria, que se celebra cada dos anys, s'ha consolidat com una gran plataforma d'internacionalització, negoci i innovació i les empreses participants -un 27% de les quals estrangeres- aprofiten aquest aparador al món per presentar les seves últimes novetats, especialment enfocades a l'alimentació saludable, conscients de la cada cop més gran preocupació ciutadana pel benestar i una dieta equilibrada.

És el cas de Danone, que llançarà al mercat espanyol una nova marca, Light&Free, de iogurts amb zero greixos, sucres afegits i edulcorants artificials, així com un ventall de begudes sense conservants ni colorants.

En aquesta línia, el grup Idilia Foods presenta a Alimentaria dues noves varietats vegetals del seu batut Cola Cao Shake, una amb beguda de civada i una altra amb beguda de coco, que sortiran a la venda a partir de juny, així com una nova varietat de la crema per untar de cacau Nocilla sense sucres afegits.

També Cola-Cao ha pujat al tren de l'alimentació saludable i ampliarà la seva oferta al mercat espanyol amb el llançament d'Honest, te i cafès ecològics a punt per prendre, i AdeS, la seva nova gamma de begudes vegetals.

A Alimentaria, on es reuneixen els principals xefs internacionals, també poden degustar-se els aliments més innovadors, com croquetes de gintònic i de calçots, entrepans de calamars envasats individualment i aptes per al forn, orxata en pols bio, ginebra sense alcohol, snacks vegans, pizzes de Kit Kat o cerveses artesanes elaborades amb «aigua de núvols».

La ministra de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat, la catalana Dolors Montserrat, va representar el Govern espanyol en la inauguració d'aquesta fira, en la qual també van participar el delegat del Govern central a Catalunya, Enric Millo; l'alcaldessa de l'Hospitalet, Núria Marín; el regidor d'Empresa de l'Ajuntament de Barcelona, Agustí Colom, i el president de Fira, Josep Lluís Bonet, entre altres autoritats. Finalment, no va acudir a la inauguració cap representant de la Generalitat.

La ministra va assegurar als periodistes que la indústria agroalimentària és el primer sector industrial d'Espanya i que dóna feina a 2,5 milions de persones al país. «Això és una demostració i un exemple de la potència de la indústria agroalimentària espanyola, que cada dia innova, i de l'excel·lència dels seus productes, que són marca Espanya», va dir.

El director general d'Alimentaria, Toni Valls, espera que el saló registri aquest any «magnituds sense precedents», gràcies a la seva aliança amb Hostelco, i que superi els 150.000 visitants, uns 8.000 més que en l'edició anterior, donat el bon ritme d'acreditacions registrat als últims dies.

De la seva banda, el president d'Hostelco, Rafael Olmos, va destacar la conveniència d'aglutinar en un sol saló Hostelco i Alimentaria, ja que un representa la primera matèria i l'altre la tecnologia aplicada a ella.

En el marc d'Alimentaria, el president de la patronal del sector, Tomás Pascual, va fer una crida a les administracions públiques per estimular la inversió en R+D i aconseguir que Espanya se situï «al nivell dels altres països europeus» en aquesta matèria. El president de la patronal va qualificar Espanya de «potència agroalimentària», després d'incidir que la seva indústria alimentària és «un referent» també a l'estranger, amb la innovació com a «motor» que permet al sector «estar en primera línia en cada moment» i «anticipar-se» als canvis

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit
Enllaços recomanats: Premis cinema