Seat contractarà 250 treballadors més per fer front a un augment de producció a la planta de Martorell, unes contractacions que se sumen a les 265 fetes per la marca en aquesta mateixa fàbrica des de principi d'any.

D'aquests 250 nous treballadors, que tindran contracte indefinit a partir de l'1 de juny, un total de 98 disposen de contracte eventual i 152 més procedeixen d'una empresa de treball temporal, segons va precisar la companyia ahir en un comunicat.

Amb les incorporacions anunciades ara, Seat ha generat des de principi d'any un total 515 llocs de treball per donar resposta a un increment del volum de producció a la planta de Martorell, ja que el gener Seat va ampliar la seva plantilla en 115 persones i en 150 més el febrer. Els 250 nous treballadors reforçaran, sobretot, la línia de producció de l'Ibiza i de l'Arona, tots dos fabricats sobre la plataforma MQB A0 del Grup Volkswagen, que Seat va estrenar l'any 2017.

«L'èxit dels dos models, unit a l'alt volum de producció del Seat León i a la fabricació de l'Audi Q3, que en la segona meitat de l'any serà substituït per l'Audi A1, han portat a Martorell a fregar els volums més alts de la seva història», ressalta Seat en el comunicat.

El primer trimestre de l'any, la producció en aquesta fàbrica ha crescut el 12,3% i ha arribat a un volum total de 132.804 vehicles, enfront els 118.267 fabricats en el mateix període del 2017. A més, per donar resposta a l'augment de la producció, des de gener l'empresa ha acordat amb la majoria de la representació sindical diferents torns addicionals en cap de setmana. D'aquesta manera, només en els mesos de maig i de juny, la planta de Martorell treballarà un total de 21 torns extra en dissabte i diumenge.

En l'actualitat, es fabriquen 2.300 vehicles diaris a Martorell, el 95% de la capacitat màxima actual de la planta. De fet, Seat ha invertit recentment 23 milions d'euros per elevar la capacitat màxima de 2.300 a 2.400 cotxes per dia, robotitzant completament una de les línies del taller de pintures i habilitant una nova cabina de color per pintar les carrosseries bicolor (amb dos tons) del Seat Arona i de l'Audi A1.

El vicepresident de Recursos Humans de Seat, Xavier Ros, ha assegurat que «la contractació de 250 nous treballadors respon a l'increment de la demanda dels nostres models». «A mesura que les perspectives comercials i de producció es consoliden, la plantilla de Seat creix amb més contractes indefinits, com demostrem una vegada més ara. Ens sentim orgullosos que els excel·lents resultats de Seat es tradueixin en més oportunitats per generar ocupació de qualitat i prosperitat», assegura Ros.

Un altre any de rècord

La companyia va millorar el primer trimestre el benefici operatiu el 51,4%, fins a 85 milions d'euros, després de l'increment de les vendes, segons ha informat avui la companyia. Seat va facturar entre el gener i el març 2.782 milions d'euros, l'11,8% més que el primer trimestre de l'any passat, quan va registrar 2.487 milions d'euros.

L'increment en els lliuraments a clients el primer trimestre de l'any va impulsar el resultat operatiu i la facturació, precisa l'empresa, que va assenyalar que Seat va arribar al volum més alt de vendes en els 68 anys d'història de la marca, amb 139.200 vehicles entregats.

El benefici operatiu també es va veure impulsat per l'efecte positiu en el mix de vendes pel llançament del nou Arona i mostra l'excel·lent moment pel qual travessa Seat, destaca la companyia automobilística.

Després de tancar l'any passat amb el millor resultat de la història de l'empresa, el primer trimestre del 2018 s'ha observat de nou un sòlid impuls del benefici. Seat preveu consolidar el 2018 l'evolució positiva que està vivint des d'un punt de vista financer. Al mateix temps, Seat accelera la xifra d'inversions i despeses en R+D per a nous models i està preparada per a grans reptes, com la implementació del nou procediment de proves de vehicles lleugers coordinats al món. La comercialització de models amb més marge de contribució va compensar els efectes negatius d'avançaments per a nous models i pels tipus de canvi.