El fins ara director de la planta a Chengdu (Xina) de l'aliança FAW-Volkswagen, Rainer Fessel, ha estat nomenat nou director de la fàbrica de Seat a Martorell, on treballen més de 8.000 persones.

Fessel reportarà directament al vicepresident de Producció i Logística de la marca espanyola i substitueix en el càrrec Steffen Reiche, que ha estat designat per ocupar la presidència de Volkswagen a Mèxic, segons ha explicat Seat en un comunicat.

Rainer Fessel (Brunswick, 1966) dirigia la planta a Chengdu de FAW-Volkswagen, una aliança creada el 1991 per FAW, fabricant xinès d'automòbils, i el Grup Volkswagen.

La planta d'automòbils de Martorell, la més gran de l'Estat, ha incrementat des del 2009 la producció de més d'un 50% i fabrica quatre models en tres línies de producció: els nous Ibiza i Arona (Línia 1), el León (Línia 2) i l'Audi Q3 (Línia 3), que serà substituït per l'Audi A1 el segon semestre d'aquest any.

Fessel, doctor en Ciències Ambientals per la Universitat Tècnica de Clausthal i enginyer tècnic per la Universitat Tècnica Carolo-Wilhelmina de Brunswick, va iniciar el 1995 la seva carrera a Volkswagen com a oficial tècnic de muntatge; el 2010 va ser nomenat director de l'àrea de desenvolupament de xassís; i el 2013 va passar a ser director de producció de la planta alemanya de Zwickau. El juny del 2016 es va traslladar a la Xina com a director de la planta de FAW-Volkswagen a Chengdu.

Experts en sentits

D'altra banda, Seat ha posat en marxa el Centre d'Entrenament dels Sentits, on forma els especialistes que fan l'última revisió dels cotxes abans de sortir de fàbrica per ajudar-los a exercitar la vista, l'oïda, el tacte i l'olfacte.

A l'entorn de 260 inspectors de Qualitat participaran en aquest curs, segons ha informat la companyia automobilística en un comunicat.

La formació, que organitza el departament de Qualitat de la marca, consisteix en exercicis pràctics com ara els test olfactius en els quals els alumnes han d'identificar si l'olor de la pell o el plàstic del vehicle és l'adequada. Els participants en el curs també han d'aprendre a detectar possibles sons discordants en un simulador i són formats per ser més observadors i perfeccionistes amb els detalls dels vehicles que acaben de ser fabricats, abans que arribin al client.