La plataforma web manresana Nomadizers, que posa en contacte desconeguts que volen viatjar a un mateix destí en les mateixes dates, ja suma més de 30.000 usuaris de 85 països diferents en un any i mig d'activitat. Ara, el negoci, fundat per Javier Granado i Myriam Ribera, es proposa seguir creixent mitjançant una campa-nya de micromecenatge amb què pretén ampliar la web i crear la versió app.

Per trobar company, l'usuari s'ha de registrar i omplir un formulari «sobre com ets viatjant, on vols anar i quan», explica Granado. Automàticament, a través d'un algoritme, la web busca entre els seus usuaris «amb qui tens més compatibilitat», afegeix. Es poden fer viatges de tot tipus, des d'una escapada de cap de setmana fins a viatges més llargs. «Tenim usuaris molt actius, que l'utilitzen cada mes», assegura el cofundador.

La plataforma posa en contacte viatgers segons els seus interessos, l'estil de viatjar (si hi ha coincidència en els gustos a l'hora de conèixer nous destins) i els perfils dels usuaris. També organitza viatges a destins com Laos, Panamà o Tailàndia. Segons Garrido, l'auge de les xarxes socials i les app per conèixer gent, compartir cotxe, intercanviar habitatges, «fa que la gent cada vegada estigui més acostumada a conèixer gent al món virtual». Garrido assegura que es tracta d'un «portal segur» on els mateixos usuaris poden puntuar els companys de viatge, fet que «dóna un feedback abans de viatjar».

Granado és enginyer de telecomunicacions i l'encarregat de la part més tècnica del portal. Ribera, periodista, es fa càrrec del màrqueting. Amics de tota la vida, expliquen que un estiu en el qual no van poder viatjar perquè no coincidien amb els amics els va venir la idea d'engegar la plataforma.

Granado explica que en aquest any i mig ja han viscut històries curioses. «Des dels que es van conèixer viatjant i ara viuen junts, s'han enamorat o han fet amistat i segueixen mantenint el contacte», assegura, i afegeix que «és fàcil que sorgeixin aquestes relacions i més quan comparteixes una passió: viatjar».

El cofundador de Nomadizers reconeix que l'èxit que ha tingut el projecte en tan poc temps els ha sorprès. L'any passat van rebre el premi Alimara per la innovació del Campus Internacional de Turisme, Hoteleria i Gastronomia (CETT). L'estratègia on-line ha estat «determinant» per a un projecte que fins ara han autofinançat els dos socis. I és que el portal ofereix el que anomenen «Freemium», és a dir, es pot consumir de forma gratuïta -amb un límit d'usuaris amb els quals es pot connectar- o pagant una petita quota a l'any.

Pensant en com fer créixer encara més la comunitat d'usuaris, acaben d'engegar una campanya de micromecenatge a través de la plataforma Ulule. Els fundadors de la plataforma esperen reunir 5.000 euros amb els quals desenvolupar noves utilitats a la web, posar en marxa una app i incrementar la difusió del projecte. Entre els mecenes se sortejaran regals i un viatge a Costa Rica.