Un manresà desenvolupa un negoci per aprofitar els descomptes dels súpers

24.05.2012 | 08:13
Imatge de la màquina ideada per Gooddeal
Imatge de la màquina ideada per Gooddeal

Si és dels que sempre arriba al súper amb els vals de descompte caducats o és dels que els deixa penjats a la nevera fins que perden la utilitat, l'invent empresarial del manresà Sergi Quinto li va a la mida. Es tracta de "La màquina dels descomptes", un quiosc que en només un any ja han instal·lat una cinquantena de supermercats a Catalunya (cap, encara, al territori central) i que permet justament això: facilitar als clients descomptes personalitzats en el moment de fer la visita al súper mitjançant les targetes de fidelització de les cadenes i a la informació de què disposen aquestes de les compres prèvies fetes pel client.

Sergi Quinto Freixanet, experimentat directiu de màrqueting de grans empreses com Vileda o Unilever, va veure la llum emprenedora el 2010. Un estudi intern va revelar que no hi havia al mercat un servei que posés en contacte directe les ofertes dels súpers i els compradors. La idea era brillant, i Quinto va buscar finançament per desenvolupar-la. Empreses de capital risc vinculades a la Caixa i a l'IESE van facilitar el febrer de l'any passat el coixí de 800.000 euros necessari per engegar un projecte que enguany preveu facturar-ne 750.000.

Gooddeal, l'empresa en qüestió, està ubicada al Barcelona Activa i ja compta amb set treballadors. Aquest 2012 preveu haver implantat els seus quioscos en 250 supermercats, de cadenes com Caprabo i Consum. I ja té expectatives internacionals. "És una idea innovadora també a nivell mundial", assegura Quinto, que confessa no haver pensat mai abans en esdevenir un emprenedor fins que va sorgir la idea de "La màquina dels descomptes".

Fill d'una família d'artistes, Sergi Quinto es defineix com a "creatiu", però aquesta és la primera vegada que utilitza el seu talent lluny de l'entorn corporatiu. "Un país en crisi necessita emprenedors", diu ara Quinto, per a qui el seu negoci beneficia tant el comprador, que treu rendiment als vals; com als súpers, que veuen créixer les vendes; i les marques, que multipliquen la rendibilitat dels cupons d'oferta. "El més important és definir bé el perfil del comprador per fer una bona segmentació de les ofertes". I la màquina de Quinto els ho posa fàcil.

Enllaços recomanats: Premis cinema