Els hàbits d'ús de les xarxes socials obliguen a l'aparició de noves plataformes que responguin a les necessitats dels usuaris. Fa uns anys era pràcticament impensable trobar oportunitats de treball o professionals a través d'una xarxa social. Però de sobte va arribar Linkedin, i darrere d'ella unes quantes més com Viadeo, amb important presència a França, o Xing, la favorita dels alemanys per buscar feina.

Entre tanta oferta de xarxes socials que aconsegueixen enganxar per aconseguir un objectiu en concret, ha arribat aquest mateix any una nova xarxa social que combina els interessos personals i de lleure amb els professionals. beBee, a través del seu eslògan "affinity networking", ha aconseguit atraure l'atenció de més de 9 milions d'usuaris a tot el món en menys d'un any.

Des del seu llançament, al febrer de 2015, aquesta nova xarxa social té com a objectiu presentar a l'usuari un mur veritablement rellevant per a cada usuari, tal com el descriu el seu Home; d'aquí la seva aposta per l'afinitat. Així, cada usuari té a la seva disposició més de 17.000 grups d'afinitat en què pot unir-se i visualitzar des de la seva mur el contingut actualitzat en cada un d'ells, conèixer usuaris amb aquests mateixos interessos i trobar oportunitats laborals. Tot en un mateix lloc.

En beBee es poden trobar grups tant d'oci com professionals, que van des de música, moda, receptes o fitness fins especialitats laborals més específiques com SEO, medicina o informàtica. Aquest és un dels potencials de beBee.

Aquesta manera que proposa beBee de permetre connexions entre usuaris de tot el món a partir d'afinitats, permet ampliar possibilitats a noves oportunitats de tota mena. I a diferència de Linkedin, beBee posseeix un ventall més ampli de contingut i de perfils d'usuaris.

El tipus d'usuari potencial de Linkedin es descriu com aquell professional de màrqueting, directiu o executiu amb alt nivell educatiu. Si l'usuari no compleix amb aquest tipus de perfil professional difícilment se sentirà atret i enganxat en aquesta xarxa social. És per això que, com comenta Alberto Iglesias Fraga, periodista especialitzat en TIC, només 1 de cada 4 usuaris és actiu a Linkedin, tot i que compta amb més de 400 milions d'usuaris a tot el món.

beBee, per la seva banda, compta amb usuaris actius de diferents perfils personals i professionals. El mateix hi ha personal de recursos humans, com d'atenció al client, informàtics, de màrqueting o fins científics. Amb un percentatge més gran de dones d'entre 25 i 39 anys segons la pròpia xarxa social.

Encara que és jove i encara no té certes eines a les que estem acostumats a utilitzar en la majoria de les xarxes socials, el seu creixement s'ha donat de manera molt àgil. A Espanya ja interactuen més de 3,7 milions d'usuaris, al Brasil 1,1 milions, a Mèxic uns 700 mil i a l'Índia més de 600 mil usuaris, per esmentar les seves principals mercats.

Aquesta motivació per conèixer gent que comparteix interessos en comú més enllà que es coneguin o que pertanyin al mateix cercle d'amics o família (el tercer grau de connexió com ells diuen), és el que li permet a beBee estar en creixement continu, deixant enrere altres xarxes que encara són més conegudes però que no tots ens podem sentir identificats.