Dissenyar, produir i comercialitzar etiquetes personalitzades per marcar roba i material escolar. Aquest és el negoci de l’empresa The Stikets Company, amb seu a Igualada. Creada el 2010 per Stephanie Marko, nord-americana establerta a Catalunya des de fa 20 anys, l’empresa no ha parat de créixer. Factura més de 2 milions d’euros anuals, segons ha explicat la responsable, Stephanie Marko.

Com neix l’empresa?

Per necessitat. Havia de marcar calçat dels nens, roba i altres productes i tenia problemes per trobar etiquetes que no es desenganxessin ni es descolorissin. Jo vinc del món del màrqueting, en aquell moment no tenia feina i vaig decidir trobar una solució al problema. Juntament amb el meu marit i dues amigues, vam invertir 24.000 euros per crear les nostres etiquetes adhesives, vam fer moltes proves fins que vam aconseguir un producte de qualitat. A partir d’aquí vam posar en marxa la pàgina web www.stikets.com, i a vendre.

El creixement va ser ràpid i actualment tenen més de 200.000 clients al món, oi?

Sí, famílies d’arreu confien en els nostres productes. L’any passat vam gestionar més de 130.000 comandes. Això ens ha obligat a créixer i ho hem fet. Vam començar al garatge de casa i ara estem en un local d’uns 500 m2 a Igualada, amb una plantilla de 23 treballadors que a l’estiu s'amplia fins als cinquanta.

La majoria de vendes es fan on-line o podem comprar els seus productes en botigues?

Merceries i establiments especialitzats en material escolar com Abacus o Oxford’s venen etiquetes nostres perquè vam pensar que obrir una xarxa de distribució off-line potenciaria la marca. Però el 90% de les vendes són per Internet: a l’estat espanyol, França, Itàlia, Portugal, Regne Unit, Alema-nya, Bèlgica... i més enllà d’Europa. Arribem a tot el món.

The Stikets Company va sorgir més d’una necessitat que d’una idea, però cal un esperit emprenedor perquè una empresa funcioni i s’expandeixi d’aquesta manera...

L’únic límit és la imaginació, a Internet o evoluciones o mors. Pensem en les necessitats de les mares -les nostres clientes potencials- i els donem solucions. A part d’etiquetes tenim també al mercat polseres identificatives i molts més productes. Treballem molt però tenint clara la conciliació familiar, que fa que el rendiment sigui més alt i l’empresa creixi.

Quan es fa una aposta d’emprenedoria com la seva han de tenir una referència bancària...

Des del començament vam comptar amb el suport moral de BBVA, el banc ha entès sempre la nostra aposta pel negoci on-line, que som una empresa e-commerce, i que per tant treballem diferent que les empreses pime.

Què han trobat a BBVA?

Els seus programes encaixen amb les necessitats de la nostra empresa, The Stikets Company. Per a qualsevol problema que puguem tenir tenen solucions i ens el resolen. En aquest sentit, també valoro l’atenció al client de BBVA, que és molt bona.