La conveniència i la senzillesa són dues de les principals línies de treball de BBVA. Els clients seran molt més exigents en els pròxims anys i requeriran que tots els serveis estiguin perfectament integrats al telèfon mòbil. Aquestes noves experiències passen per oferir serveis que s'anticipin a les necessitats dels clients i integrar funcionalitats per agilitar la seva navegació.

En aquest sentit, BBVA ja permet sol·licitar moneda estrangera a través de l'app i de www.bbva.es, i al mateix temps demanar torn de caixa per recollir la moneda en aquelles oficines que són més grans i tenen més afluència de clients. D'aquesta manera, s'agilitza el procés i s'eliminen els temps d'espera.

L'operació és molt senzilla. El client només ha de fer clic a «vull fer una operació» i triar «sol·licitar moneda estrangera». Un cop a dins, ha de sol·licitar el tipus de moneda i l'import que vol canviar. Després d'aquest primer pas, només queda seleccionar l'oficina a la qual el client vol acudir per recollir l'efectiu. Per a això, s'ha d'introduir l'adreça exacta o, si no, la més propera a la ubicació del client, l'hora i confirmar la cita. Així de simple.

Millor gestió

Aquesta opció permet als clients saber a l’avançada quin dia i a quina hora seran atesos i gestionar millor la seva agenda personal. A més, un cop confirmada la cita, l'eina permet guardar els detalls del torn o cancel·lar-la si finalment decideix no acudir-hi, i envia un correu electrònic recordatori amb el dia, l'hora, el codi de torn i la direcció de l'oficina a la qual s'ha registrat la cita. El client de BBVA també pot veure al telèfon mòbil el nivell de saturació de les oficines de l’entitat bancària.

El torn digital és una de les funcionalitats que estan creixent més en ús. Els clients de l’entitat valoren amb gairebé un nou sobre deu la utilitat i eficàcia d'aquesta eina.

Millor app

Precisament, l'avanç aconseguit per BBVA en aquesta i altres funcionalitats ha portat Forrester Research a distingir l'app de BBVA com la millor de tot el món. En concret, Forrester ha destacat la intensitat i rapidesa dels avanços digitals de BBVA en els tres últims anys, a més de l'àmplia varietat de funcionalitats transaccionals i les iniciatives en màrqueting i vendes disponibles a l'app.

La banca mòbil de BBVA ha obtingut una valoració total de 87 punts sobre 100, un màxim històric en la classificació elaborada pels analistes de Forrester Research. El resultat situa BBVA 24 punts per sobre de la mitjana mundial (63). Per a Forrester, la banca mòbil de BBVA destaca per una «funcionalitat inigualable» amb una «millora extraordinària».