El jutge manté per a Francisco Camps la imputació per suborn

Seguidors i detractors del president valencià van estar a punt d'arribar a les mans davant del jutjat

 04:13  
Francisco Camps, acompanyat de Rita Barberà, l´alcaldessa de València
Francisco Camps, acompanyat de Rita Barberà, l´alcaldessa de València manuel bruque/efe

AGÈNCIESVALÈNCIA
El procediment obert per un suposat delicte de suborn que instrueix el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV)"continua el seu curs" després de la declaració del President de la Generalitat valenciana, Francisco Camps, de l'excap de gabinet de la conselleria de Turisme Rafael Betoret i del responsable d'Aurenja Market, Álvaro Pérez. El magistrat instructor del cas, José Flors, va interrogar ahir al matí Camps, Betoret i Pérez, tots ells imputats per un suposat delicte de suborn vinculat a la trama liderada per Francisco Corretja i investigat en el cas Gürtel.
El President de la Generalitat, Francisco Camps, es va mostrar ahir "molt content i satisfet" d'haver pogut explicar al jutge instructor del cas Gürtel "la veritat" sobre la seva suposada relació amb una trama de corrupció al PP i ha expressat la seva confiança que "això vagi com més ràpid i més bé possible".
Camps va fer aquestes declaracions als periodistes en sortir del Palau de Justícia, on va declarar com a imputat durant 45 minuts. Hi va anar acompanyat per l'alcaldessa de València, Rita Barberà, i els seus tres vicepresidents.
El president, que va abandonar la seu del Tribunal Superior de Justícia en el seu cotxe oficial després que desenes de seguidors l'envoltessin i tallessin el trànsit, va assenyalar que tenia "moltes ganes de poder explicar la veritat". "I ja l'he explicada", va afegir.
En arribar al jutjat, Camps, que no va fer declaracions als mitjans de comunicació, va saludar algunes desenes de simpatitzants del PP que l'esperaven congregats a les portes del tribunal des de les 8.30 hores, amb banderes del País Valencià i pronunciant crits de "president, president", acompanyats d'aplaudiments.
Al voltant del Palau de Justícia també hi havia detractors de Camps. Aquests i els simpatitzants del president van protagonitzar un intercanvi de crits, com "cara dura" i "president", que es van anar escalfant fins que en un moment determinat la policia va haver d'intervenir per calmar els ànims.
Des de primera hora es van concentrar persones al voltant del tribunal. Cap a les 10.10 hores, moments després de l'hora prevista per a la compareixença de Camps, que ja era a dins, aquestes persones es van escridassar i van llançar acusacions a favor i en contra del president.
Un grup va començar a treure globus grossos de la Intersindical Valenciana amb els quals van intentar elevar una pancarta en què es podia llegir "Amiguet de l'ànima i les privatitzacions", i portaven pals als quals havien afegit un bigoti, en al·lusió al sobrenom que rep el conseller d'Orange Market, Álvaro Pérez, implicat en la trama.
A mesura que passava el temps es concentrava més gent a les portes del TSJ. Els simpatitzants de Camps es reuniren davant del Palau, entre els quals hi havia els alcaldes de Mislata, Riba-roja i Sant Antoni de Benaixeve, així com el vicepresident de les Corts. Els detractors es van anar agrupant al jardí de la Glorieta del davant.

  HEMEROTECA
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  ADRECES I TELEFONS |  CORREUS ELECTRÒNICS     PUBLICITAT:  TARIFES  
regio7.cat és un producte de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, excepte que es disposi d'autorització expressa de Regio7.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona | Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya