Associacions de pares i mares d'alumnes discrepen sobre el rebuig de la Proposició de llei presentada pel PP en el congrés perquè els professors i mestres siguin considerats autoritat pública. Creuen que la decisió de no aprovar la mesura obeeix a qüestions " merament polítiques, i no pràctiques ".

Així, el president de la Confederació Catòlica Nacional de Pares de Família i Pares d'Alumnes (Concapa), Luis Carbonel, creu que el rebuig de la mesura demostra que els grups parlamentaris estan més preocupats per fer política que per millorar l'educació, ja que assenyala que precisament els grups que no han aprovat la proposta són qui "han portat el sistema educatiu espanyol a la cua" del rànquing europeu.

Per a uns, cal parlar de vostè al professor

Carbonel considera que s'hauria d'haver estès la mesura a les escoles privades i concertades, una mesura amb la qual concideix la presidenta de la Confederació de Pares i Mares d'Alumnes (Cofapa), Mercedes Coloma, qui va assegurar que cal donar suport als professors en tots els àmbits.

Carbonel assenyala a més que l'educació és "autoritat, no autoritarisme", encara que creu que seria positiu parlar de 'vostè' al professor i que es regulessin les normes de convivència a les aules.

Per a altres, el professor no han de ser "un jutge"

Per contra, el president de la Confederació Espanyola d'Associacions de Pares i Mares d'Alumnes (Ceapa), Pedro Rascón, es mostra a favor del rebuig de la proposta dels populars perquè creu que si el que volen els professors dels col•legis públics es protecció jurídica "ja la tenen", ja que són funcionaris, i com a tals, estan emparats per la llei.

No obstant això, Rascón considera que aquesta proposta "va més enllà" i que considerar al professor com una autoritat pública implicarà altres mesures que "no són positives" per a l'educació, com ara la presumpció de veritat, és a dir, que la paraula del mestre prevalgui sobre la de qualsevol altra persona. "El professor seria com un policia nacional o un jutge. El que hauríem fet és una militarització dels centres escolars", lamenta.