Festa Major de Manresa 2010






 

El Castell de Focs, un espectacle en família (29/08/10)

Qui no s'ha comprat mai els mítics aparell que fa una llum verdosa a l'estil “Encuentros en la Tercera Fase”?
 

JORDI BONVEHÍ I CASTANYER

Diumenge al vespre, milers i milers de persones concentrades davant d’un llac artificial, esperant l’inici màgic, les 10 de la nit, per veure el gran espectacle pirotècnic de la Festa Major de Manresa, el Castell de Focs.

El Castell de Focs, havia tingut altres escenaris previs a la seva destinació final del Parc de l’Agulla. Abans d’establir definitivament la seva ubicació, l’espectacle va deambular per altres punts de la ciutat de Manresa com els jardins del entorn de la Seu, l’Avinguda de les Bases, la Bonavista, la Plaça de la Reforma i fins i tot la Torre Santa Caterina.

Em venen ara mateix al cap dos ingredients imprescindibles per digerir el nostre Castell de Focs en la primera “línia del front”, el primer són aquelles senyores (i senyors!) que ubiquen les reconfortables pàgines dels diaris al cul a mode de coixí recautxutat i sobretot el segon ingredient, els mítics venedors d’aquells maleïts aparells que fan una llum verdosa i ara amb les noves tecnologies de la Xina fan tot un espectacle a l'estil “Encuentros en la Tercera Fase”. De petit sempre recordaré la sàvia veu dels meus pares, que amb tota la bona fe del món, em deien sempre que gosava mossegar-los “treu-te’l de la boca que és tòxic”.

Em deixo un altre ingredient que malauradament ja no podem utilitzar, el fantàstic viatge amb tren del diumenge a la tarda gràcies al servei que els Ferrocarrils de la Generalitat posava en servei, des de l’estació de Manresa-Alta fins al Parc de l’Agulla. Com anaven de plens aquells trens!
  És un producte d' Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa d'Editorial Prensa Ibérica. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
logo OJD
 
logo CPM

  
logo EPI Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona |  Diario de Ibiza |  Diario de Mallorca |  Empordà |  Faro de Vigo |  Información |  La Nueva España |  La Opinión A Coruña |  La Opinión de Granada |  La Opinión de Málaga |  La Opinión de Murcia |  La Opinión de Tenerife |  La Opinión de Zamora |  La Provincia |  Levante-EMV |  Mallorca Zeitung |  Regió 7 |  Superdeporte |  The Adelaide Review |  97.7 La Radio |  Blog Mis-Recetas