Sant Jordi 2010

La culpa és dels forners

El país i la seva gent han canviat; el món no és el mateix avui que l''any 1978. Hi ha hagut sotraguejades fortes, molta matèria sobre la qual dir alguna cosa, sobre la qual interrogar-nos.
 

Fer-nos preguntes i emetre parers, aquestes són les armes de l''opinador. Les preguntes posen en evidència per passiva les mancances que qui escriu vol posar sobre la taula. Les sentències, l''opinió en el sentit estricte del mot, marquen clarament el territori ideològic de qui escriu. Aquestes són les aigües per on ens movem aquells que exposem en públic els acords o desacords amb el món.

Per a Salvador Redó, escriure i fotografiar són dues necessitats vitals. Ho ha fet, com reconeix Gonçal Mazcuñan en el pròleg, de manera directa, planera, entranyable, oberta, agraïda i contundent. Perquè, com el lector podrà comprovar, els seus escrits i les seves imatges, "no s''entretenen en foteses ni fan concessions". Sempre tiren pel dret: "hi ha massa actituds a combatre", com diu en el seu primer article recollit en aquest volum, encara que alguns no ho vulguin veure i prefereixen dar-ne "la culpa, als forners", com irònicament titula el darrer article d''aquest recull i per extensió el llibre que teniu a les mans..


Editorial: Edicions de l'Albí
Nombre de pàgines: 244
Preu (amb IVA): 22 euros 
  És un producte d' Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa d'Editorial Prensa Ibérica. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
logo OJD
 
logo CPM

  
logo EPI Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona |  Diario de Ibiza |  Diario de Mallorca |  Empordà |  Faro de Vigo |  Información |  La Nueva España |  La Opinión A Coruña |  La Opinión de Granada |  La Opinión de Málaga |  La Opinión de Murcia |  La Opinión de Tenerife |  La Opinión de Zamora |  La Provincia |  Levante-EMV |  Mallorca Zeitung |  Regió 7 |  Superdeporte |  The Adelaide Review |  97.7 La Radio |  Blog Mis-Recetas