Gerard Farrés va ser un dels més afectats per la suspensió del Lisboa-Dakar del 2008. Era la seva segona oportunitat de córrer el ral·li més important del món, la primera dins de l’equip oficial KTM-Repsol, després que l’any 2006 ho hagués fet al satèl·lit. Per això, perquè té moltes ganes de treure’s aquella espina, no hi haurà res que eviti que enguany disputi la cursa, que es farà entre Argentina i Xile. Ni tan sols la important lesió que es va fer un mes i mig enrere al raid de Dubai, on es va trencar el radi i el cúbit del braç esquerre per set llocs.

Ahir, en una doble presentació que va fer al matí a Vic i a la tarda a Manresa d’una de les empreses que el patrocina, McDonald’s, va explicar com n’és d’important per a ell aquesta cursa. Farrés va començar dient que «tot serà una mica diferent, amb canvi de continent. L’organització ha preparat un Dakar com els d’abans. La gent es pensava que potser seria fàcil, però això no és veritat». D’aquesta manera, va fer una anàlisi del recorregut i va explicar que «tindrem unes primeres etapes de més de 300 quilòmetres, fet que no havia succeït mai. El tercer dia, de 600, travessant els Andes, a molta alçada i amb el desert d’Atacama, amb la qual cosa hi haurà molta varietat de terreny».

Sobre les seves possibilitats, «tenim la sort de córrer en un gran equip i de tenir Jordi Arcarons, que ens aconsella molt bé sobre com afrontar les etapes. La seva experiència és fonamental. Tenim el Marc Coma, el número 1 de l’equip, un fantàstic corredor com el Jordi Viladoms i tenim un gran ambient». D’altra banda, des del punt de vista personal, «el meu únic objectiu és acabar la cursa, aprendre, agafar experiència i ajudar el meu equip. Serà dur i puc ser útil per als meus companys».

En la presentació que es va fer ahir a Manresa, Farrés va aparèixer no amb la seva moto, sinó amb la que portarà Marc Coma, amb el dorsal número 2. El pilot manresà, que viu a Olost de Lluçanès, va definir la moto que durà l’equip com «una campiona, ja que ha guanyat tres títols mundials i un Dakar amb Coma. És molt fiable i fa sis anys que s’està evolucionant dia a dia». Entre els canvis de cara a la cursa sud-americana, explica que «li han canviat el xassís, ja que ara és una mica més curt, ja que és possible que trobem etapes més revirades. El cert és que tot i que la moto es vegi molt gran, és fàcil de conduir». De fet, seran 180 quilos de pes que haurà de moure en cursa, tot i que explica que és «molt manejable. Hi caben 38 litres i amb ella podria fer 300 quilòmetres sense parar». A més, porta l’Iritrack, que és el sistema de comunicacions que ha de servir per seguir la posició de tots els pilots en cursa quan es consulta la pàgina web del ral·li, www.dakar.com, i també el Sentinel, el sistema d’avís que connecten els pilots quan hi ha un accident per tal de ser visible per als altres participants i, d’aquesta manera, mirar d’evitar accidents.

Gerard Farrés passarà Nadal amb la seva família i, juntament amb els seus companys d’equip, marxarà cap a terres sud-americanes dilluns vinent, dia 29, per tal de dirigir-se cap a Buenos Aires, la ciutat d’on sortirà la prova el proper dia 3. Aquest any, les verificacions que es fan abans de l’inici del Dakar seran més curtes a causa que les màquines ja en van passar una dies enrere a la ciutat francesa de Le Havre.