esports

Un Ricoh per a col·leccionistes

31.12.2008 | 01:00

Els àlbums amb les fotos dels principals jugadors de futbol o bàsquet tenen una nova versió. Es tracta de les col·leccions on-line, en les quals es poden comprar, vendre o intercanviar cromos a través d´Internet. El Ricoh Manresa és el primer club esportiu de Catalunya que experimentarà amb un projecte d´aquest tipus.

Els aficionats del Bàsquet Manresa que fins ara trobessin a faltar un àlbum de cromos amb els jugadors del club ja tenen aquesta mancança coberta, però d’una manera força especial. El club i l’empresa ADP (Advanced Digital Promotions) han desenvolupat una col·lecció en la qual tothom qui vulgui podrà seguir el procediment d’una de convencional, és a dir, anar recopilant tots els cromos fins a completar-la, però d’una forma diferent, comprant-los a través de la xarxa. A més, es vol que la interacció entre els diferents col·leccionistes també creï una connexió entre ells i una relació a l’hora de fer l’intercanvi de cromos.

La col·lecció, per ara, té 281 imatges, tot i que no és tancada i pot anar creixent en les properes setmanes, fins i tot amb alguns arxius de vídeo. La voluntat, però, és que es combini el modern i l’antic i, d’aquesta manera, un cop s’hagi completat, se’n pugui aconseguir una còpia en format paper per poder-la guardar.

Per tal de registrar-se a aquesta col·lecció, cal entrar a la pàgina web ricoh.playmagic.tv. Abans de començar la col·lecció, cal entrar-hi les dades, i un cop fet, ja es pot entrar a l’àlbum. Pel fet de subscriure-s’hi, es reben quatre cromos, i per cada dia que s’hi entri, el sistema en regala un altre. A partir d’aquí, el funcionament és semblant al d’una col·lecció convencional, cal comprar cromos per anar-la augmentant i intercanviar-los amb altres persones que també la facin i en tinguin de repetits. Per adquirir-ne, hi ha quatre possibilitats: a través de trucades telefòniques, missatges de telèfon mòbil i pagament directe, per targeta de crèdit o pel sistema internacional Pay Pal. Un cop abonats els diners, el sistema enviarà un codi que permet aconseguir nous cromos. En cas que se’n tinguin de repetits, aquests també apareixen en un apartat situat a l’esquerra de la pantalla, la qual cosa permet fer-ne un seguiment en tot moment.

La peculiaritat de la col·lecció virtual del Ricoh Manresa és que el sistema d’intercanvi permet tenir una relació amb els altres col·leccionistes a través de la xarxa. Tot i que la presentació no es va fer fins ahir, el fet que ja s’hagués fet pública a través de la revista del club, entregada en el partit que el Ricoh va jugar contra el Fuenlabrada el dia 14 passat, va provocar que ahir ja hi hagués una quarantena de registrats. Així, la col·lecció de cromos i el seu intercanvi pot servir d’excusa per fomentar la comunicació entre aficionats al club tant del Bages com de fora.

A més del premi que, per a qualsevol col·leccionista, ja suposa el fet de completar l’àlbum, hi ha altres al·licients. Cada vegada que s’entri a la web, es faci un canvi de cromos o se n’adquireixin de nous, es repartiran uns punts i es farà una classificació que donarà alguns obsequis als primers classificats. També hi haurà alguns dels cromos que contindran obsequis, com poden ser gorres i bufandes del Ricoh o altres productes de l’entitat.

El Bàsquet Manresa és el primer club català que du a terme una iniciativa com aquesta, la col·lecció anomenada Playmagic que ja han iniciat altres entitats esportives de l’estat, com el Màlaga de futbol, el CAI Saragossa de bàsquet i també la federació espanyola d’aquest esport. També es preveu que el proper mes de febrer se’n faci una de la lliga Asobal d’handbol.

Durant la presentació que es va fer ahir, el president de l’entitat, Josep Vives, va dir que «som pioners en aquest tipus de col·leccions a Catalunya, ja que som el primer club que la fa. A més, és un àlbum viu, que comença amb 281 cromos però que en pot tenir més, no per tocar la moral dels col·leccionistes, sinó perquè la temporada no s’ha acabat i d’aquí al final poden passar moltes coses susceptibles d’introduir-se en aquest àlbum i formar part de la història del club».

Per la seva banda, el responsable principal d’ADP, Miguel Ángel Vidal, va «agrair al Ricoh la seva decisió de col·laborar amb no-saltres. Espero que sigui un èxit i que tots els aficionats del club de tot arreu, ja que també s’hi poden connectar des de qualsevol racó del món, s’hi enganxin».

Buscador de deportes

Enllaços recomanats: Premis cinema