EFE | LOS ANGELES
Kobe Bryant va guanyar el duel de titans a Carmelo Anthony en la victòria per 105-103 dels Lakers davant els Denver Nuggets, en el primer partit de la final de la Conferència Oest. El duel, molt disputat, no es va decidir fins als darrers segons.
Bryant se'n va anar fins als 40 punts, mentre que Anthony en va signar 39. El líder dels Lakers va rebre l'ajuda de Gasol, que va aconseguir 13 punts i 14 rebots malgrat la bona feina que van fer Kenyon Martin i Chris Andersen per aturar-lo. En la recta final, i malgrat les imprecisions locals davant la gran concentració de Denver, un triple decisiu de Fisher va posar davant els Lakers (97-96), que es van beneficiar de dues accions defensives determinants de Pau Gasol per sentenciar el partit.
Un altre llançament exterior de Billups va tornar l'avantatge als Nuggets, però Gasol va empatar el partit des del tir lliure (99-99) i un robatori de pilota de Trevor Ariza 24 segons abans del final va certificar el primer punt de l'eliminatòria per a l'equip californià.
"Ha estat una gran alegria", va comentar Gasol als vestidors. "Quan he vist que robava la pilota... hi ha hagut una pujada d'adrenalina. Era una jugada important perquè estàvem dos punts amunt i ens permetia augmentar l'avantatge amb escassos segons per jugar", va indicar. Gasol va admetre que la victòria, en el primer partit de la final de l'Oest, és "importantíssima" per als Lakers. "Començar així és vital, sobretot contra un equip tan dur i amb un talent tan gran", va manifestar.