EDU SIMÓN | OLESA DE MONTSERRAT
El CB Olesa va aconseguir ahir una plaça a la LEB Bronze després de superar per un igualat 71 a 68 al Ferrol CB en el tercer i últim partit de la fase d'ascens. Després d'haver aconseguit dues victòries en els dos primers partits davant del Tenerife i el Palma Playa Park, els homes de Joan Peñarroya van tancar la fase d'ascens amb un nou triomf. Esportivament, l'equip s'ha guanyat el dret de competir en la tercera màxima competició de bàsquet a nivell estatal. Ara faltarà veure si el club i la ciutat poden fer front a les exigències econòmiques de la LEB.
El matx va ser força estrany, sobretot perquè a priori semblava que els olesans podien derrotar fàcilment un Ferrol CB que no havia donat bona imatge en els dos primers partits de la fase final. El guió, però, no va ser així i els homes de Peñarroya van haver de suar de valent davant del conjunt gallec. En l'inici de partit van ser els locals els que van agafar les regnes del partit. Amb una bona defensa i sistemes ofensius efectius, els olesans van aconseguir tancar el primer parcial amb un avantatge de 4 punts, 24 a 20. En el segon quart, els del Baix Llobregat nord van continuar portant les regnes del partit i d'aquesta manera van aconseguir situar la màxima diferència del matx (34-20 al minut 16). Malgrat la còmoda diferència, la constància i l'encert del Ferrol va reduir les diferències fins al 42 a 34 de la mitja part del partit.
En l'inici del tercer quart, el desgast físic acumulat durant els partits anteriors va començar a pesar als jugadors olesans, que veien com uns gallecs motivats se situaven a només un punt (42-41). A partir d'aleshores la igualtat va ser constant. En aquest moment, el públic del pavelló olesà va saber jugar el seu paper pressionant molt el triplet arbitral. Ja en el darrer període, els puntals de l'equip olesà com Esteller, Holgado i Fèlix van sortir per anotar cistelles clau. Quan faltaven trenta segons, un ganxo de Merchán situava els seus cinc a sobre i amb el partit i el títol a la butxaca.
En acabar el partit, afició i jugadors es van deixar portar per l'eufòria i van celebrar el títol a la pista. Jaume Monné, alcalde d'Olesa, va donar el trofeu de campió al capità Valentí Holgado. Més tard, jugadors, tècnics i directius van fer el sopar de celebració en un restaurant olesà. Ara la pilota passa als despatxos del club.