EFE/BARCELONA
El tècnic del Barça, Josep Guardiola, no es conforma amb el que ha fet l'equip en aquest inici de temporada i, malgrat haver guanyat els dos primers títols en joc i compartir el liderat a la Lliga amb tres victòries en tres partits, pensa que encara té molt marge de millora. I espera que ho comenci a demostrar aquest vespre, en la visita al camp del Ràcing de Santander. "Encara podem i hem de fer-ho molt millor", va apuntar el tècnic, que destacava "l'exigència" que ha tingut l'equip en aquest inici de temporada. Una tensió que "quan no estàs relaxat de cap, no et permet estar fi del tot".
Malgrat golejar l'Atlètic de Madrid (5-2) la jornada passada, Guardiola va insistir que l'equip no va jugar bé. "Dissabte penso que vam fer 7 o 8 xuts a porta i ens van arribar 5 o 6 vegades amb perill. Vam ser eficaços, però no vam tenir el control", ha denunciat. Tot i això, Guardiola es va mostrar encantat amb "el comportament" dels seus jugadors.
El santpedorenc espera que l'equip millori les prestacions a El Sardinero, "un camp complicat per a nosaltres i per a molts altres equips, i un rival davant el qual últimament hem aconseguit bons resultats, però sempre molt curts". Del Racing, l'entrenador blaugrana va destacar que té "jugadors profunds, ràpids i hàbils a dalt, i una estructura defensiva de molts anys".
Guardiola tornarà a fer rotacions en l'equip inicial, on podrien tornar Abidal, Puyol i Touré Yayá, que van descansar davant l'Atlètic de Madrid. A l'eix de la defensa, Txigrinski continuarà sent un fix a la lliga, ja que no pot jugar la Lliga de Campions. En atac, no s'esperen novetats, ja que Guardiola vol que el triplet format per Messi, Henry i Ibrahimovic continuï el seu procés de coneixença i adaptació.
Gabi Milito ja toca pilota
Pel que fa als noms propis de la jornada, Guardiola va qualificar de "gran notícia" que Gabriel Milito hagi començat a tocar pilota. El defensa, que fa gairebé disset mesos que està de baixa per una greu lesió de genoll, va començar a tocar pilota ahir sobre la gespa de la Ciutat Esportiva Joan Gamper.
El tècnic, a més a més, va restar transcendència al fet que Thierry Henry encara no hagi marcat aquesta temporada i va defensar Sergio Busquets, que va cometre una errada davant l'Atlètic que va costar el primer gol en contra.